Dag 7 - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Diyou en Noelle

Blijf op de hoogte en volg Guy en Maniela

13 Maart 2011 | Haïti, Port-au-Prince

Dag 7

We hebben vannacht niet kunnen slapen. De familie van guy spookt steeds door ons hoofd. Het idee dat ze weer afscheid hebben moeten nemen, geen eten hebben en de ogen van Guy´s moeder die treurig keken, staan in ons geheugen gegrift.
We hebben straks een gesprek met Cecile of we ze op de een of andere manier kunnen blijven helpen.

Nu zijn we aan het wachten op het ontbijt en straks rond negen uur komt de familie van Maniela.

Nog even een leuk weetje:
Papa heeft eergisteravond zijn 'Steve Urwin momentje' gehad...
Hij liep hier door de tuin toen hij in een keer iets voelde kriebelen aan zijn been.
Het bleek een 70cm lange, groene, slang te zijn (geen tuinslang) die hem tegen zijn been omhoog kroop.
Van schrik sprong hij omhoog waarna de slang de benen nam. Deze werd vervolgens achterna gezzeten door de 15 katten van Cecile. R.I.P snake!

Dikke kus van ons!

• 13 Maart 2011 - 12:50

Jouri & Joke:

Held!

• 13 Maart 2011 - 12:51

Yvonne:

Ik kan me heel goed voorstellen hoe dat moet zijn, mensen die je dierbaar zijn die niets hebben....
    Hopelijk komt er iets positief uit het gesprek met Cecile en kunnen jullie de familie op de een of andere manier helpen.
    Succes! Vandaag nog weer een ontmoeting met de familie van Maniela en dan zit het er alweer bijna op voor jullie. Wat een enerverende week en wat zal de tijd voorbij gevlogen zijn...
    Groetjes,
    Yvonne

• 13 Maart 2011 - 12:58

Kelly:

hahaha wat grappig. Dat had ik wel op film willen zien ;) Zie het hoofd van Manfred al helemaal voor me.

Lieverds een mooie ontmoeting met de familie van Maniela.
    Wij denken aan jullie.

xxx

• 13 Maart 2011 - 14:07

Willemien:

Ha ha die Manfred dat had ik graag willen zien.Geniet nog met de fam van Maniela.
    Liefs Willemien

• 13 Maart 2011 - 14:14

Fransje:

Ik wil ze maandelijks wel steunen..ik hoop dat daar een mogelijkheid voor komt.
    Succes vandaag en hoop jullie toch gauw weer op Nederlandse bodem te zien.

En manfred.... ik begrijp je! liever spinnen dan slangen!

• 13 Maart 2011 - 14:14

Fransje:

Ik wil ze maandelijks wel steunen..ik hoop dat daar een mogelijkheid voor komt.
    Succes vandaag en hoop jullie toch gauw weer op Nederlandse bodem te zien.

En manfred.... ik begrijp je! liever spinnen dan slangen!

• 13 Maart 2011 - 14:18

De Buurtjes:

Wauw, stoere buurman !!! Wat zou er gebeurd zijn als je niet had gesprongen...haha.
    We kunnen ons helemaal voorstellen, dat jullie geen oog hebben dicht gedaan na het afscheid van Guy's familie, zo'n heftig contrast.
    Nu zijn jullie weer samen met Maniela's familie, hopelijk voelt ze zich vandaag iets meer op haar gemak..
    Liefs voor jullie allen !

• 13 Maart 2011 - 14:42

Anita Geuze:

Zo dubbel allemaal,de blijdschap van een ontmoeting,het verdriet van het afscheid en hoe je de mensen weer achterlaten moet....hopelijk kunnen jullie iets voor hen betekenen.

MANFRED pfffffff,dat was schrikken,gelukkig kun je er nu ws wel om lachen.

Succes met de familie van Maniela vandaag.

gr rinus,anita,mathijs,meike,judith en peterson geuze

• 13 Maart 2011 - 18:03

Mia Robben.:

Dat gevoel , dat jullie hebben, over de mama van guy dat heb ik ook gehad vanaf het begin en gaat je door merg en been, lieve familie, we hebben al zoveel samen voor elkaar gekregen, dat moet het ook lukken om deze familie finacieel te helpen.
    En dat gaat ons "SAMEN" zeker lukken!!!!
    Hopelijk is ook het ijs een beetje gebroken met maniela's mama, en wordt het een fijn 2de ontmoeting.
    Manfred'je zo'n stoere man als jij is toch niet bang voor slangen, Há, Há, Há!!!
    liefs en tot snel weer!!! Frans&Mia

• 13 Maart 2011 - 20:51

Fam. Jacobs:

Beste Fam. Van Thuijl,

Een week om nooit meer te vergeten!
    Zo wisselen de momenten van tranen en verdriet elkaar af met een glimlach en een intense liefde voor de familie van Guy en Maniela.
    Fijn dat jullie zoveel foto's gemaakt hebben, die zullen zeker een mooi plekje bij jullie thuis krijgen.
    Wij wensen jullie een goede terugreis
    en de tijd die jullie nodig hebben om dit allemaal te verwerken en een plaatsje te geven. Het zal jullie vast en zeker lukken om nog iets voor de families te betekenen.

Een dikke familiegroet van ons,
    Désirée, Roland & Julian

• 14 Maart 2011 - 11:49