Foto's van de families - Reisverslag uit Weert, Nederland van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu Foto's van de families - Reisverslag uit Weert, Nederland van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu

Foto's van de families

Door: Familie van Thuijl

Blijf op de hoogte en volg Guy en Maniela

18 Maart 2011 | Nederland, Weert

We hebben in Haiti aan de families van Guy en Maniela wegwerpcamera's meegegeven om foto's van hun leefomgeving te maken.
Hieronder het resultaat.Ze leven in zeer grote armoede.
Ondanks de armoede zijn de mensen in Haiti zeer trots. Als ze buiten komen zien ze er altijd erg netjes en verzorgd uit.

We hebben al van een aantal mensen gehoord dat ze zich afvragen waar dan het sponsorgeld naartoe is gegaan van de aardbeving.
Wij hebben met eigen ogen kunnen zien dat er al ontzettend veel opgeruimd en opgebouwd is.
Het geld is goed besteed. Haiti is ook weer zo'n land waar het voor ons als nederlanders niet snel genoeg gaat. Het is makkelijker gezegd dan gedaan.
Je weet niet waar je moet beginnen. Al die arme mensen die hun huizen zijn kwijt geraakt stonden op straat zonder maar iets te hebben. Nu, door al dat sponsorgeld wonen ze in tentenkampen en krijgen ze schoon water en voedsel. Dit laat het nieuws in nederland allemaal niet zien.
Er wordt dus wel degelijk goed werk gedaan door alle organisaties!
Het leven daar is schrijnend!
Ook zijn we onderweg veel hulpverleners tegengekomen die ontzettend hard aan het werk zijn net zoals de Haitianen zelf!

• 18 Maart 2011 - 09:19

Margriet:

Dit is inderdaad triest, en dan te bedenken hoeveel geld er ingezameld is om de mensen in Haiti te helpen. Dan vraag je je af waar dat gebleven is. Ondanks dit zagen ze er inderdaad netjes en verzorgd uit. Kun je zien dat het toch nog trotse mensen zijn.

• 18 Maart 2011 - 13:52

Joyce:

Jeetje, ik vond het altijd al verschrikkelijk als ik zoiets op tv zag, maar nu je weet dat er ook nog familie van Guy en Manielle woont maakt het nog erger....Triest dat alles op de wereld zo oneerlijk verdeeld is.

• 18 Maart 2011 - 20:32

Anita Geuze:

inderdaad armoede!en wat een tevreden mensen,we kunnen nog zoveel van hen leren.....vooral tevredenheid......wij lopen maar te zeuren,hebben weinig voor elkaar over....en daar de mensen zingen naar god voor alles wat ze hebben...ook al is het niets..........
    Ze zijn met recht trotse HAITIANEN!!!

• 20 Maart 2011 - 18:52

Mia Robben.:

Van die trots en blijheid kunnen wij hier nog heel wat van leren!!!
    En dat er door de vrijwilligers keihard word gewerkt, zien ze voor het gemak maar even over het hoofd, lekker makkelijk om dan negatieve te oordelen.
    Dus mensen laat ons allemaal met liefde zorgen voor elkaar XXXXX Mamamia

• 30 Maart 2011 - 11:31

Merel:

Hey Guy en Maniela,

Ik hoorde via via over jullie reis en jullie verhalen, dus wilde toch even een kijkje nemen op jullie website. Wat ziet het er indrukwekkend uit zeg! Heel blij voor jullie dat jullie ze hebben ontmoet. Hopelijk hebben jullie mooie herinneringen!
    Ik hoop dat het goed met jullie gaat, groetjes aan iedereen thuis!

Liefs, Merel Koopmans

• 01 Mei 2011 - 09:33

Sander,sabine&kids:

wauw wat een mooi verslag!! Tranen biggelde over mijn wangen,wat bijzonder die ontmoetingen maar ook wat heftig!! Mooie foto's van guy en maniella en hun familie.
    Hoop voor jullie dat jullie nogmaals kunnen gaan. bedankt voor dit indrukwekkende verslag groetjes Sabine (nichtje van nicole)