Dag 5 - Reisverslag uit Mirebalais, Haïti van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Mirebalais, Haïti van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Guy

Blijf op de hoogte en volg Guy en Maniela

12 Februari 2013 | Haïti, Mirebalais

We waren weer eens vroeg wakker vanmorgen.
Na een heerlijk ontbijt zijn we op weg gegaan naar het huis van mijn familie. Eerst hebben we voor mijn Haïti mama, zus en broers kleren en schoenen gekocht. In een winkeltje waar het helemaal donker was en we met een zaklamp moesten kijken. Onderweg zagen we dingen die mama nooit wil vertellen. Mensen staan ons aan te kijken alsof we een atractie in de efteling zijn. (Trollen ofzo!!!)

We reden naar het huis van mijn familie en zetten de auto weg.
We moesten nog een klein stukje door de rotsachtige paadjes lopen omlaag. Daar aangekomen stonden oma, mijn tante en mijn neefje op ons te wachten. overal hangen welkoms briefjes. Ze hadden een kip voor ons geslacht en allerlei eten gemaakt. We moesten eten en de familie wilden niet eten. Het was voor ons heel apart. Een ervaring om nooit meer te vergeten, er gingen allerlei gevoelens door ons heen. we waren erg emotioneel, om te zien hoe mijn familie leeft.
Ik bedacht me dat ik hier ook had gewoond in dit huis!! Het geld dat wij met vele lieve vrienden en familie hebben gegeven is heel goed besteed.
Ze hebben een muur gebouwd zodat hun huisje uit 2 kamers bestaat.
Dank jullie wel allemaal namens de familie. De familie zegt God bless you!!
We gingen terug naar het hotel en namen oma mee omdat ze er erg ziek uitzag. Mama heeft haar bloedsuiker geprikt en die was 32!!
Ze had haar medicijnen een paar dagen niet gehad. We hebben iemand naar de apotheek gestuurd om medicijnen te kopen. Later voelde ze zich beter. Mijn Haïti mama en zus hebben het hele verhaal voor mijn adoptie vertelt aan mijn mama. Ze moesten erg huilen, maar zijn blij dat ik een goed leven heb en ze vertellen nu ze ons kennen ze weer hoop en blijdschap in hun leven kennen. Ik heb bij mijn broers op de kamer geslapen vannacht. Dat was heel speciaal.

We praten over opa en denken de hele dag aan hun allemaal.
Mijn familie bid elke dag voor hun. Wij zijn blij dat Diyou en Noëlle de hele dag bij opa zijn.

Ik denk dat dit de meest bijzondere dag uit mijn leven is!!!!!!!!!!

  • 12 Februari 2013 - 16:03

    Marijke Zaalberg:

    Guyberli wat een prachtige momenten maak je mee. Wat moet dit heerlijk voor jou en jouw familie(s) zijn. Wat zal dit veel met je doen, maar jij kan het wel een plekje geven en er daardoor ook van genieten. Al zullen er best wel een tranen zijn om hoe het is.Geniet en veel liefs en groeten aan al jouw familie en ik denk ook aan Opa en stuur hem positieve energie. Kus voor jullie allemaal, Marijke

  • 12 Februari 2013 - 17:22

    Anita Geuze:

    Hoi Lieve Guy en familie
    wat een belevenis wederom.wat geweldig dat je het huisje van je familie in Haiti hebt kunnen bekijken en dat er nog meer van je adoptie bekend is.Dat je nederlandse ouders wat voor oma en de rest van de familie kan doen.Zo speciaal!!We leven met jullie mee,hopen dat jullie alles een plekje kunnen geven in jullie hart wat er in Haiti gebeurd,maar ook in Nederland.we bidden voor julie allen!

  • 12 Februari 2013 - 18:37

    Kelly:

    Hoi lieve Guy,

    Wat een ontzettend mooi verhaal. Ik ben zo blij om jullie allemaal zo gelukkig te zien. Wat lijk je toch op je familie. Je hebt prachtige broers, zus en moeder.
    Het is geweldig wat jullie voor ze doen. Dit vergeet je familie ook nooit meer, jullie zorgen voor weer heel veel geluk in hun leven.
    Hou van jullie en geniet er nog van. Heel veel knuffels voor iedereen daar!
    Ik vergheug me alweer op de volgende foto's.

    Kus je trotse peettante Kelly

  • 12 Februari 2013 - 19:49

    Willemien:

    Hoi lieve Guy en Fam,

    Wat een mooie fotos en wat fijn dat je nou ziet hoe jouw fam daar woont
    Wat heb je toch een lieve fam.En wat leuk dat je bij je broers hebt geslapen.
    En wat is Gerrie toch lief dat ze Oma mee heeft genomen om medicijnen te kopen.
    Pas goed op elkaar en geniet nog van de mooie momenten.

    Dikke kus Willemien ,Wil en Nick.

  • 13 Februari 2013 - 08:56

    Nicole:

    Lieverds, terwijl ik dit lees rollen de tranen over m'n wangen. Ik ben zo blij voor jullie, en voor je/jullie familie in Haiti. Koester ieder moment en maak herinneringen met elkaar, die neemt niemand jullie ooit nog af, en het geeft jullie straks thuis de mogelijkheid om weer toe te leven naar jullie volgende ontmoeting. GENIET !!! Ik hou van jullie...voor allemaal een hele dikke kus. xxx

  • 13 Februari 2013 - 13:22

    Frans&Mia Robben:

    Lieve Familie !!!!XXXXX
    Wat een geweldige ervaring weer, we denken aan jullie!!! groetjes en kusjes van ons allemaal en
    Ook hele mooie en speciale foto's, ook hier traantjes in de oogjes.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Van de familie Robbetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guy en Maniela

Actief sinds 25 Feb. 2011
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 90692

Voorgaande reizen:

13 Februari 2015 - 24 Februari 2015

Familie reis Haiti 2015

28 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Familie reis Haiti 2014

07 Februari 2013 - 16 Februari 2013

Familie bezoek Haiti 2013

06 Maart 2011 - 15 Maart 2011

Rootsreis

Landen bezocht: