Dag van afscheid nemen - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu Dag van afscheid nemen - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu

Dag van afscheid nemen

Door: Diyou

Blijf op de hoogte en volg Guy en Maniela

23 Februari 2015 | Haïti, Port-au-Prince

We waren snel klaar met inpakken want we hebben al onze spullen daar gelaten. We hebben pakketjes gemaakt voor al het personeel. Ook al hebben ze werk, ze zijn erg dankbaar en blij met alles wat ze krijgen. Ze verdienen met 10 uur werken 5 dollar.

Mama wilde perse de mensen in de buurt van het hotel pakketjes geven. Dit ging vorig jaar een beetje mis dus hebben we Faudnel en Alex naar buiten gestuurd om dit uit te delen. Buiten mijn weten om is Fransje meegegaan. Ik vond het eigenlijk veel te gevaarlijk. Gelukkig is het goed gegaan en waren ze erg blij met wat ze gekregen hadden.

Het moment van afscheid nemen is gekomen...
pfff...
Wat hebben we vele mooie momenten samen beleefd!

Lieve mensen, bedankt voor het lezen van dit blog en jullie steun!

• 25 Februari 2015 - 18:15

Anita Geuze:

genoten dat we wederom mee mochten lezen...op naar het volgende jaar!!!

• 25 Februari 2015 - 19:20

Femke Janssens:

jeetje wat ben ik trots op jullie

• 25 Februari 2015 - 19:50

Harriet:

Wat een bijzondere reis toch weer!! Wat een prachtig contact, wat een prachtige foto's!
    Wat een herinneringen om te koesteren!! Veel plezier en goede terugreis!!

• 25 Februari 2015 - 19:54

Mons En Diny:

Welkom thuis en hartstikke bedankt voor alle verslagen en foto's zodat we met jullie mee konden reizen.
    Mons en Diny

• 25 Februari 2015 - 20:32

André Petra Andy Esmée :

Wat een belevens weer. Super van jullie. Wat zal het afscheid moeilijk zijn geweest. Dikke knuffel van ons

• 25 Februari 2015 - 21:02

Akira:

Inderdaad geweldig om dit iedere keer een beetje met jullie mee te mogen maken door de verslagen en prachtige foto's. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: geweldig wat jullie doen! En Guy, we hebben heel veel respect voor jou. Wat een sterke kerel! Liefs en tot morgen :-)

• 26 Februari 2015 - 08:54

Agnes:

Lieve Guy en familie,
    wat een ontroerende foto's, Guy, van jou met je twee moeders! Wat ben je rijk dan hè als je twee families hebt, die zo van elkaar houden.
    Wat hebben jullie weer veel mensen blij gemaakt met voor hier zo normale dingen en voor daar bijzondere dingen. Wat zijn we rijk in ons Nederland en jullie helpen ons met jullie mooie verhalen, foto's en daden om dat goed te beseffen.
    Wens jullie een goede terugreis en een welkom thuis.
    En Guy, succes weer op school (hoop dat je niet direct proefwerkweek hebt).
    Liefs, Agnes

• 26 Februari 2015 - 18:57

Frans&Mia Robben :

Lieve Allemaal

• 26 Februari 2015 - 19:09

Frans&Mia Robben:

het was weer heel biezonder,
    om met jullie mee te mogen
    Reizen doormiddel van de prachtige
    Verhalen en foto's!!
    Waardoor onze verbondenheid
    Met Haïti nog sterker is!!
    Ook dankbaar en blij dat jullie weer
    Veilig thuis zijn. En op naar weer
    Een nieuw jaar ,
    Want samen maken we het verschil!

• 26 Februari 2015 - 22:23

Ans Knipping:

Mooie belevenissen, fijn om mee te leven en prachtig om Gerrie en Mamiti te zien. Mamaiti oogt zo anders en vrijer dan 2 jaar geleden. Geniet lekker na van dit bezoek

• 27 Februari 2015 - 11:02

Wies Verheijden Van Lierop:

O mensen wat moet dit weer pijn doen ,om afscheid te nemen van deze mensen.
    Maar ook fijn om deze mensen weer wat geluk te hebben gegeven,prachtige foto's.
    Kan hier van genieten hoe de kinderen zich daar hebben gevoeld ,zo gelukkig met jullie.
    Nu weer de reis terug ,dan de verhalen vertellen .
    Ik ben heel trots op wat jullie gedaan hebben.
    Een dikke knuffel voor jullie allen.

• 03 Maart 2015 - 10:00

Ine Lemmens:

Dank jullie wel voor jullie reisverslagen en foto's van jullie indrukwekkende ontmoetingen met familie en andere personen. Alle indrukken rustig laten bezinken nu jullie weer thuis zijn.
    Dikke knuffel van ons allemaal.

Verslag uit: Haïti, Port-au-Prince

Familie reis Haiti 2015

Vanaf nu kunnen jullie weer onze familiereis naar Haiti volgen via deze site. Inmiddels zijn wij (Gerrie, Diyou en Kelly) een Project gestart nadat we vorig jaar Francois op straat hebben gevonden. Ons project, “Project Francois” is een onderdeel van Stichting Naar School in Haiti. Dit jaar zullen we dus ook voor het eerst de kinderen gaan bezoeken die zijn opgenomen in ons Project die vanaf 2014 naar school kunnen gaan.

Een weekje voordat we zouden vertrekken kregen we te horen dat de moeder van Guy en zijn jongste broer (Joanner) een ernstig ongeluk hebben gehad. Joanner heeft een aantal dagen bewusteloos in het ziekenhuis gelegen en heeft erg veel wonden. We waren erg geschrokken van dit nieuws en wilden natuurlijk zo snel mogelijk naar ze toe. We wisten niet precies hoe zijn toestand was en de dokters hadden het over een hersenbeschadiging. We wisten ons geen raad en konden alleen maar hopen dat zijn situatie verbeterde. Guys moeder was een van de weinige die niet gewond was. Na 2 dagen moest Joanner alweer plek maken in het ziekenhuis voor een ander. Hij werd in deze toestand naar huis gestuurd. Heel normaal in Haiti.
Momenteel verblijft hij bij zijn tante die verpleegster is. Zij verzorgt hem goed en geeft hem medicijnen.
Het gaat gelukkig iets beter met hem. Hij heeft geen hersenbeschadiging maar weten niet wat voor gevolgen het heeft voor de toekomst. Naast de pijn die Joanner heeft aan al zijn wonden heeft hij ook erg veel hoofdpijn en pijn in zijn nek.