Dag 5 - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Diyou en Noelle

Blijf op de hoogte en volg Guy en Maniela

12 Maart 2011 | Haïti, Port-au-Prince

Dag 5

Vol verwachting zaten we vanmorgen om 9 uur te wachten op Maniela’s moeder (Rose-Andre).
Om ongeveer kwart voor 10 stond ze hier samen met haar dochtertje Elena en haar broer in de tuin.
Ze was erg verlegen. Maniela ging meteen naar haar halfzusje om haar te knuffelen.
Daarna gingen we met z’n allen aan tafel zitten om wat te drinken en koekjes te eten.
Cecile heeft haar uitgelegd dat Maniela naar een speciale school gaat. Ze bekeek Maniela van top tot teen. Ze keek erg verlegen en soms, als er niemand keek, aaide ze Maniela over haar rug.
Ze vertelde dat ze in een tentenkamp woont want ze is alles kwijtgeraakt tijdens de aardbeving. Ze blijft in leven door spullen te verkopen die ze heeft.
Marijke heeft ons gisteren twee tenten meegegeven die we haar mogen geven.
Hier was ze erg blij mee.
Rose-Andre heeft een erg ellendig leven achter de rug. Ze was met 15 zwanger, verloor daarna haar moeder en haar man en moest vervolgens ook nog haar dochtertje Maniela afstaan. Dit is goed te merken want ze kan zich moeilijk emotioneel uiten.
Ze gaf aan dat ze het moeilijk te begrijpen vond dat wij Maniela accepteren zoals ze is. Dit deed haar erg goed en heeft nu rust.
Ze vroeg of ze a.s zondag met haar familie langs mocht komen. Dit vonden we erg fijn om te horen, dat ze nog een keer langs wilde komen.
Tussen de gesprekken door vielen er stiltes, ze voelde zich toch wel ongemakkelijk.
Het zusje van Maniela hield haar ondertussen bezig. Het is een ontzettende ‘haaibaai’!
Haar zusje gaat naar school. Dat vonden we fijn om te horen. Rose-Andre kan zelf niet lezen en schrijven.
Na twee uur hebben we haar alle cadeautjes gegeven en wat foto’s gemaakt.
Vervolgens hebben we haar uitgezwaaid.
Voor Maniela was het allemaal moeilijk te begrijpen.

Het was weer een speciale dag voor ons allemaal en kijken uit naar de tweede ontmoetingen.

Morgen komt Guy’s familie weer.

Liefs van ons

• 12 Maart 2011 - 13:38

Agnes:

Lieve familie, alweer een bijzondere ontmoeting. Nu met Maniela's moeder, die hopelijk inderdaad meer rust kan vinden nadat ze gezien heeft hoe goed Maniela het heeft en doet.
    En dan morgen weer de familie van Guy en zondag nogmaals Maniela's familie. . . . een reis om nooit te vergeten.
    Lieve groeten, Agnes

• 12 Maart 2011 - 14:08

Lieke :

Lieve allemaal,
    We lezen vol bewondering jullie reisverslagen. Het bekijken van de foto's maakt veel indruk. Laat staan hoeveel bijzondere indrukken jullie op dit moment opdoen!!!!! We wensen jullie nog veel waardevolle dagen toe. Liefs Lieke, Jeroen, Mirre en Tijn. een dikke kus voor maniela van mirre x

• 12 Maart 2011 - 14:30

Joyce:

Wat weer een leuke foto's :)
    Verschrikkelijk om te lezen wat maniella's moeder al allemaal meegemaakt heeft. Ze ziet er erg lief uit :)
    Alweer een fijne ervaring voor jullier erbij...
    Wat moet dit voor jullie een fijne maar toch ook moeilijke week zijn!
    Geniet nog even zolang het nog kan!

Liefs joyce

• 12 Maart 2011 - 15:04

Simone:

Wat een mooie foto's. Heel bijzonder!
    Indrukwekkend verhaal van de moeder van Maniela. Verschrikkelijk wat ze allemaal heeft meegemaakt.

Fijn om te lezen dat ze zondag nog een keer langs willen komen.

Geniet ervan!
    Liefs, Simone

• 12 Maart 2011 - 15:16

Cindy Robben:

Wat een mooie foto van Maniela en haar moeder. Bijzonder ook dat ze zondag nog een keertje komt.
    Wat een mooie reis voor jullie allemaal, maar ook heel emotioneel lijkt me!

Nog een paar fijne dagen,
    liefs vanuit zevenaar

• 12 Maart 2011 - 15:45

Anita Geuze:

prachtige foto's wederom en mooie verhalen.Ook nu weer bijzonder om de moeder van je kind te ontmoeten.Het is niet niks,maar zo mooi om een verhaal compleet te krijgen....blijf genieten.Jullie stralen op de foto's...echt momenten om vast te houden en om in je hart te bewaren!

• 12 Maart 2011 - 16:38

Theo En Rina:

Hallo lieve mensen,

Wat een belevenissen voor jullie allen.Met veel bewondering het verslag gelezen,de moeder van Maniela heeft al heel wat meegemaakt in haar jonge leven.Het is in een woord geweldig dat jullie haar hebben kunnen laten zien hoe ontzettend goed dat Maniela het bij en met jullie heeft,een geschenk uit de hemel!!!
    Ik hield het niet droog bij het bekijken van die schitterende foto's,
    wat doet dit alles dan wel niet met jullie.........

Lieve groetjes

• 12 Maart 2011 - 17:09

De Jong(etjes):

lieve allemaal,
    Wat een schitterende foto's weer.
    En wat fijn dat Maniela d'r Haiti mama heeft mogen zien in wat een geweldige familie haar dochtertje terecht is gekomen.
    Geniet nog van de komende dagen, voor je het weet is het al weer voorbij.
    Dikke kus voor allemaal.
    Nicole, Joost, Fleur & Roos

• 12 Maart 2011 - 17:15

Opa En Oma Jacobs:

Hallo lieve allemaal,
    Wat indrukwekkend weer. Ook met de moeder en zusje van Maniela, onvergetelijk. Wat moesten wij allebei een traan laten. Jullie verdienen een plekje in de hemel!
    Veel liefs en kusjes aan jullie allemaal en allebei de families.
    Van pap, mam.
    Opa en oma Jacobs
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Tot gauw

• 12 Maart 2011 - 18:39

Mia Robben:

Hallo schattekes!!!
    Wat fijn dat ook de ontmoeting van Maniela met haar moeder en zusje zo goed is verlopen, leuk dat ze ook een zusje heeft, ik denk dat de bij de volgende ontmoeting, de moeder ook wat ontspannender is. het is ook wat om opeens je dochter weer te zien.
    Heel emotioneel.
    En ook voor maniela, de tijd zal het uitwijzen in hoeverre ze het heeft opgepikt.
    Maar het is wel een mooie foto van hun beide!!!
    Lieve groetjes en tot horens van: Frans&Mia

• 12 Maart 2011 - 19:33

Rhenen:

wat bijzonder.........

• 12 Maart 2011 - 22:21

De Buurtjes:

Lieve allemaal,
    Die lieve Maniela blijft lachen, maar wat heerlijk dat ze lekker heeft kunnen knuffelen..want daar houdt ze van !! Mooi foto's van de hele familie...
    Liefs, ons allemaal

• 12 Maart 2011 - 23:18

Jesper:

Super om te zien hoe Maniella handinhand staat met der zusje en daarnaast haar moeder. Ze ziet er erg blij uit!
    Alweer een dag om niet te vergeten!

• 13 Maart 2011 - 13:32

Willemien:

Wat mooi om te zien hoe Maniela op die foto staat met haar Haiti mama en haar zusje.Lekker knuffelen daar houd ze van.Hier doen jullie het toch voor.Fijn dat ze Zondag nog een keer komt.Geniet nog maar van de laatste dagen.

• 14 Maart 2011 - 16:54

Janneke:

Geweldig om te lezen! Wat zullen jullie trots zijn dat het allemaal goed is verlopen..

x Janneke

• 16 Maart 2011 - 13:22

Lorraine:

Jullie maken foto's voor het leven!

Wederom een speciaal verhaal.. Het is moeilijk te begrijpen wat die mensen daar mee maken, en het is schittend dat jullie de families terug hebben gevonden en met ze allen dit realiseren.

Hopelijk voor de moeder van Maniela komen er nu mooie jaren op haar pad, en zal haar hart wat meer rust hebben nu ze weet dat haar dochterje het hier en bij jullie heel goed heeft.

Mooi, gewoon heel mooi!