Dag 6 deel 2 - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu Dag 6 deel 2 - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu

Dag 6 deel 2

Door: Diyou

Blijf op de hoogte en volg Guy en Maniela

07 Maart 2014 | Haïti, Port-au-Prince

Allereerst geruststellend nieuws!!!
Gelukkig heeft Francois geen Cholera. Wel heeft hij een bacterie waarvoor hij nu behandeld wordt. We willen hem nog laten testen op aids en hepatites. Zijn benen zitten vol zweren. Hier gaat Mirlinska volgende week nog mee naar de dokter.

Vanmorgen om 8 uur zijn Papa, Alex, Mirlinska, Mama Guilene en Francois vertrokken naar het Hospital. Er waren daar honderden mensen. Alex is alleen daar gebleven om op de uitslag te wachten. Francois moest namelijk met de rest om 10 uur bij het politiebureau zijn. Hier moesten ze Francois gaan aangeven dat hij met de familie meegaat. Anders zijn ze strafbaar.
Papa mocht niet binnen in zijn korte broek en Mirlinska mocht niet in haar hempje naar binnen. Dus voor niks de hele rit naar het politiebureau. Mirlinska gaat hem maandag in Mirrebalais aangeven. Dus dit wordt geregeld!
Alex is pas later om 2 uur teruggekomen. De lieverd heeft alles voor Francois over!

Vanmiddag heeft de familie een mooi gospel lied voor ons gezongen. Ontroerend!
Daarna hebben we 1,5 uur gewacht op de taxi die zou komen. Ook daar zijn we al aan gewend en we genieten van elkaar en van het zonnetje. We zijn inkopen gaan doen voor Francois. Het verkeer was een chaos. Vier auto's naast elkaar, door elkaar en noem maar op. Onvoorstelbaar!
We hebben veel leuke kleding, schoenen en een tas voor school voor hem gekocht. Hij was erg blij!
Beetje bij beetje komt zijn levensverhaal los. Hij vertelde dat hij op straat zijn eten bij elkaar moest verdienen door een taxi te regelen voor mensen. Het lag dan in handen van de taxichauffeur of hij geld kreeg. Soms als hij wat kreeg kon hij af en toe wat rijst kopen. Hij is dan ook niet gewend om hier iets anders te eten dan rijst. Je ziet heel duidelijk dat hij overlevingsgedrag heeft. Hij eet alles heel snel op. Wel deelt hij alles met ons!

Het was weer een gezellige dag. We hebben spelletjes gedaan met Guy's familie. Guy lijkt ontzettend veel op zijn broers. Je ziet bij iedereen iets van hem terug. Mooi!!!
Mama Guilene is blij dat Mama zo goed voor hem zorgt. Ze bedankt haar steeds.
Vanavond slaapt Guy bij Mama Guilene en Mirlinska.

Morgen weer een nieuwe dag...

• 07 Maart 2014 - 03:08

Marijke Zaalberg:

Wat een dag hebben jullie weer achter de rug.Wonderlijk dat jij niet in korte broek binnen mocht, Manfred. Wat een land! Wat fijn dat François geen cholera heeft. Waarschijnlijk heeft hij wormen en parasieten, dat is heel gewoon. Ik heb dat ook af en toe en ik leef in een schone omgeving. Dus op straat kan je snel wat krijgen. Vraag een medicijn tegen de bacterie waarvoor die niet resistent is. Soms wordt er goed opgelet, soms geeft men gewoon een antibiotica waarvoor de bacterie resistent is. Dan is alles voor niets.
    Als hij zweren heeft zo als jullie schrijven, dan mag hij niet in het zwembad. Het kan anderen besmetten. Op de zweren kan Triple antibiotica worden gedaan dat helpt goed op wondjes. Heel veel sterkte met alles en heel veel liefs. Wat een prachtige kleren heeft hij gekregen, leuk hoor! Liefs, Marijke

• 07 Maart 2014 - 08:49

Johan, Robertha En Franz!!:

Wat hebben jullie mooie spulletjes gekocht voor Francois, en wat kijkt hij blij, hij weet niet wat hem overkomt!!
    Dit heeft nog nooit iemand voor hem gedaan, super van jullie!!!
    Veel succes nog met de doktersbezoekjes en met alles regelen voor hem!!

veel liefs van Johan, Robertha en Franz!!

• 07 Maart 2014 - 09:49

Wilma En Milou:

Wat fijn dat jullie zo goed zorgen voor Francios. Je ziet hem glunderen op de foto's. Prachtig om te zien!!!
    Jullie zijn kanjers! Heel veel succes met alles regelen voor deze lieve jongen. Geniet van de mooie momenten met elkaar. Heel veel liefs van Wilma en Milou xxxxxxx

• 07 Maart 2014 - 10:11

Jan En Ans:

Heel bijzonder en fantastisch wat jullie allemaal doen en in het bijzonder nu
    voor Francois. Hij heeft weer een toekomst!!
    We hebben er veel bewondering voor.

Hartelijke groeten,
    Jan en Ans
    (ouders van Migiel van Cindy Robben).

• 07 Maart 2014 - 14:56

SNick:

Heel goed nieuws dat Francois iig geen Cholera heeft. Mooi om te zien dat hij zo blij is met de spullen die jullie voor hem hebben gehaald. Groetjes van Nick

• 07 Maart 2014 - 15:16

Agnes:

Wat een mooie foto's van François met zijn nieuwe kleren en spullen. Hij weet inderdaad niet wat hem overkomt. Fijn dat Marijke Zaalberg zo'n goeie tips heeft voor de behandeling van zijn zweren; dat komt ook vast allemaal goed. Fantastisch hoor wat jullie allemaal doen. Geniet nog van elkaar! Groetjes.

• 07 Maart 2014 - 15:17

Agnes:

O ja........ Guy, wat zie je er ook gelukkig uit op de foto's. Je bent toch wel heel rijk met die twee fantastische families!!! Geniet ervan! Groetjes

• 07 Maart 2014 - 19:04

Frans&Mia Robben:

Hallo lieve "ALLEMAAL "

• 07 Maart 2014 - 19:54

Vena :

Wij kunnen er heel goed voorstellen dat Francois zo blij is met zo'n lieve families!! Heel veel liefs van ons allemaal! Xx Vena en Jaap

• 07 Maart 2014 - 20:08

Frans&Mia :

❤hier het vervolg van het vorige berichtje
    Waar er even iets mis ging

• 07 Maart 2014 - 21:48

Anny Coolen:

Wat zijn jullie toch een geweldige familie.
    Ik lees met plezier en veel belangstelling het reisverslag, goed van je Diyou.
    En wat fijn dat jullie zo goed voor François zorgen.
    Hartelijke groeten aan iedereen.
    Anny

• 07 Maart 2014 - 22:32

De Robbetjes :

Wat fijn dat De uitslag van François
    Goed is en dat jullie hem verzorgt en liefdevol
    Achter kunnen laten!
    We gaan gewoon met z'n allen voor hem
    De de Fam: zorgen!!!!
    Geniet nog van elkaar dikke knuffels voor
    Iedereen!!!
    With love ❤❤❤"(Papa)Frans&(Mama)Mia❤

• 07 Maart 2014 - 22:40

Lijsbeth Schroijen:

Prachtig om jullie zo te volgen!. Jullie zijn een heel bijzonder gezin <3
    Dikke knuffels van de schrootjes!

• 08 Maart 2014 - 09:12

Dré, Cindy, Sten & Bjorn:

Sten en Bjorn zijn erg onder de indruk van de foto's, François met T-shirtjes aan die hun wel héél bekend voorkomen ( fijn mama, dat hij onze kleren mooi vind). Dat "hun" lampen nu écht bij de mama van Guy vinden ze bijna ongelooflijk...
    Geniet nog van het samen zijn met jullie familie, want o, wat zal het afscheid weer zwaar worden..maar jullie laten een stukje van jezelf daar en in hun harten. Nu zelfs één hart erbij..hoe bijzonder is dat.
    Speciaal voor Diyou nog even een dikke knoefel..
    Pas goed op elkaar.. liefs ons xx