Dag 1 - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Diyou en Kelly

Blijf op de hoogte en volg Guy en Maniela

14 Februari 2015 | Haïti, Port-au-Prince

Lieve allemaal

Donderdagavond zijn we met z’n allen vertrokken naar Schiphol. Daar hebben we overnacht om vervolgens de volgende ochtend heel vroeg het vliegtuig te pakken naar Madrid. In Madrid zijn we overgestapt in het vliegtuig naar Miami. Hier hebben we ook nog een nachtje geslapen. Een hele trip maar gek genoeg verliep alles best wel soepel tegenover vorig jaar. We hebben alleen een aantal uren op het vliegveld van Miami gewacht op een shutlle bus naar het hotel. Bij ons lijkt het net de film "Home Alone"... Elke keer is het koffers, handbagages en personen tellen...hebben we nog alles bij ons?!
1,2,3,4,5,6,7,8........8 koffers, 8 handbagages, 8 tassen en 8 personen...
Maar niet de goede koffers!!! Na 1,5 uur hadden we het goede koffer terug.

Vanuit het vliegtuig boven Haïti werden we al geconfronteerd met de werkelijkheid in Haïti. We zijn boven de sloppenwijk Cite soleil gevlogen. Het went nooit!
Om 9 uur lokale tijd zijn we aangekomen in Haiti. We hadden met de familie afgesproken dat ze op ons zouden wachten in het hotel ivm de toestand van Joanner. Joanner wilde toch heel graag meekomen naar het hotel.
Wat waren we blij toen we iedereen in onze armen konden sluiten. Die vrolijke lieve gezichten die ons staan te verwelkomen… en wat is François gegroeid! Hij was nog even wat verlegen maar zag er zo goed uit.

Toen we eenmaal goed en wel alle spullen hadden uitgepakt wilde Mirlinska en Alex meteen met Willemien het spelletje "Skipbo" doen. Dit waren ze nog niet verleerd. Ze waren nog net zo gedreven in het spel als vorig jaar. Aan het einde van de middag heeft Joanner ook nog even met ze meegedaan.

Ook hebben we ze 2 koffers met allerlei cadeautjes gegeven waaronder kleding. Ze zijn er zo blij mee. Bij elk cadeautje bedanken ze ons.

Morgen gaan we ons bezig houden met de voorbereidingen voor het bezoek naar Boucan-Carre.

• 15 Februari 2015 - 17:00

Anita Geuze:

Geweldig om wederom mee te mogen lezen....we willen ook zoooooooooo graag, maar de beurs momenteel niet...dus sparen!!een super week v jullie en geniet van alles!!

• 15 Februari 2015 - 17:01

Harriët :

Een fijne reis weer!!!!

• 15 Februari 2015 - 17:11

Rowenn:

Veel plezier deze reis, Guy!

• 15 Februari 2015 - 17:57

Marian:

Wat een hartverwarmend weerzien

• 15 Februari 2015 - 18:05

Joyce :

Wat goed om te lezen dat jullie veilig aangekomen zijn! Geniet van elkaar, Xx Joyce

• 15 Februari 2015 - 19:46

André Petra Andy Esmée :

Wat fijn,dat jullie weer veilig zijn aangekomen. Geniet van jullie weerzien met iedereen. Knuffel

• 15 Februari 2015 - 19:53

Marijke Zaalberg:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.Fantastisch dat Joanner er ook bij kan zijn. Geniet vol op. Veel liefs Marijke, StgNaarSchoolinHaiti

• 15 Februari 2015 - 20:10

Akira:

Wat moet het een heerlijk gevoel zijn om jullie familie in Haïti weer in de armen te kunnen sluiten! En we waren heel blij om te horen dat de reis goed is verlopen. We missen jullie nu al ;-) Geniet van elkaar!
    Dikke knuffels, Morris en Sue, Akira en ..... Dirk :-)

• 15 Februari 2015 - 21:25

Nicole:

Fijn dat alles goed gegaan is.
    Geniet van elkaar..hele fijne week !!!
    Liefs xxx

• 15 Februari 2015 - 23:26

Ilse:

Geniet van elkaar

• 16 Februari 2015 - 09:23

Mons En Diny :

Wat heerlijk om jullie verslagen weer te mogen en kunnen lezen. Een stel kanjers zijn jullie waar menigeen trots op is!
    Deze reis gaat vast en zeker weer veel positiefs opleveren!

• 16 Februari 2015 - 09:31

SNick:

Goed om te horen dat de reis goed is verlopen! Fijn om te horen dat Joanner er ook bij kon zijn. haha grappig dat ze gelijk "Skipbo" wilde spelen :) net als vorig jaar idd leuk!

• 16 Februari 2015 - 09:53

Agnes:

Hallo Guy en familie, Fijn dat ik ook weer mee mag lezen over jullie belevenissen in Haïti. Mooie foto's van de begroetingen! Ik wens jullie weer een heel mooie en bijzondere tijd daar. Liefs, Agnes

• 16 Februari 2015 - 12:16

Loes Beljaars:

Geweldig om te zien!!! Wij leven helemaal met jullie mee vanuit Australie!!!! Wij zijn super trots dat we mensen kennen zoals jullie! Kusjesssss Loes en Zjevaun

• 16 Februari 2015 - 12:20

Miranda:

Ohhh wat fijn te horen dat jullie veilig geland zijn.
    En dat het weerzien zo mooi was.
    Ik kijk uit naar meer verhalen en zal jullie volgen.

• 16 Februari 2015 - 17:04

Theo En Rina De Graaf:

Fijn te horen dat de reis goed is verlopen.
    Geniet van deze mooie en bijzondere tijd !!!!

• 16 Februari 2015 - 17:32

Sophie:

Hallo Diyou en Kelly. Dankjewel dat wij jullie mogen volgen op jullie reis in Haïti. Ook wij hopen onze familie dit jaar te zien. Wensen jullie een fijne tijd met de familie.

Verslag uit: Haïti, Port-au-Prince

Familie reis Haiti 2015

Vanaf nu kunnen jullie weer onze familiereis naar Haiti volgen via deze site. Inmiddels zijn wij (Gerrie, Diyou en Kelly) een Project gestart nadat we vorig jaar Francois op straat hebben gevonden. Ons project, “Project Francois” is een onderdeel van Stichting Naar School in Haiti. Dit jaar zullen we dus ook voor het eerst de kinderen gaan bezoeken die zijn opgenomen in ons Project die vanaf 2014 naar school kunnen gaan.

Een weekje voordat we zouden vertrekken kregen we te horen dat de moeder van Guy en zijn jongste broer (Joanner) een ernstig ongeluk hebben gehad. Joanner heeft een aantal dagen bewusteloos in het ziekenhuis gelegen en heeft erg veel wonden. We waren erg geschrokken van dit nieuws en wilden natuurlijk zo snel mogelijk naar ze toe. We wisten niet precies hoe zijn toestand was en de dokters hadden het over een hersenbeschadiging. We wisten ons geen raad en konden alleen maar hopen dat zijn situatie verbeterde. Guys moeder was een van de weinige die niet gewond was. Na 2 dagen moest Joanner alweer plek maken in het ziekenhuis voor een ander. Hij werd in deze toestand naar huis gestuurd. Heel normaal in Haiti.
Momenteel verblijft hij bij zijn tante die verpleegster is. Zij verzorgt hem goed en geeft hem medicijnen.
Het gaat gelukkig iets beter met hem. Hij heeft geen hersenbeschadiging maar weten niet wat voor gevolgen het heeft voor de toekomst. Naast de pijn die Joanner heeft aan al zijn wonden heeft hij ook erg veel hoofdpijn en pijn in zijn nek.