Dag 8 en 9 - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu Dag 8 en 9 - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu

Dag 8 en 9

Door: Diyou en Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Guy en Maniela

21 Februari 2015 | Haïti, Port-au-Prince

Dag 8
Vandaag is het zaterdag en we krijgen weer bezoek van de familie van Maniela en onze fijne collega Frandais.
Maniela's moeder komt afscheid nemen.
Frandais brengt voor ons souvenirs mee die we kunnen verkopen voor ons project.

We hebben Alex en Faudnel een heleboel pakketten meegegeven met kinderkleding, schoentjes, eten en drinken voor de mensen die bij het monument van de aardbeving wonen. Het is te gevaarlijk om dit zelf af te gaan geven.
De foto's spreken voor zich...

Dag 9
Vandaag een rustige dag alleen maar voor ons zelf met de familie samen.
Lekker samen genieten van de laatste dag.
's Avonds nog lekker bij elkaar gezeten en veel gepraat. Moeder van Guy heeft mama en papa mooi toegesproken...ze bedankt ons voor haar leven nu, voor het onderwijs van haar kinderen en de zorg voor Guy.
Met tranen in haar ogen bedankt ze ons uit de grond van haar hart.
Een emotioneel moment voor ons allemaal.
Heel waardevol...een moment om te koesteren!

• 25 Februari 2015 - 18:13

Anita Geuze:

Hoe bijzonder!!wat weer prachtige momenten hebben jullie gehad en fijn dat alles zo waardevol verloopt!

• 25 Februari 2015 - 19:48

Mons En Diny:

Weer heel veel mensen en kinderen blij gemaakt!
    Mons en Diny

• 28 Februari 2015 - 23:24

Johan, Robertha & Franz...:

Super mooie foto's weer!! Was weer fijn om jullie verslag te mogen volgen....

Grtjs, Johan en Robertha...

Verslag uit: Haïti, Port-au-Prince

Familie reis Haiti 2015

Vanaf nu kunnen jullie weer onze familiereis naar Haiti volgen via deze site. Inmiddels zijn wij (Gerrie, Diyou en Kelly) een Project gestart nadat we vorig jaar Francois op straat hebben gevonden. Ons project, “Project Francois” is een onderdeel van Stichting Naar School in Haiti. Dit jaar zullen we dus ook voor het eerst de kinderen gaan bezoeken die zijn opgenomen in ons Project die vanaf 2014 naar school kunnen gaan.

Een weekje voordat we zouden vertrekken kregen we te horen dat de moeder van Guy en zijn jongste broer (Joanner) een ernstig ongeluk hebben gehad. Joanner heeft een aantal dagen bewusteloos in het ziekenhuis gelegen en heeft erg veel wonden. We waren erg geschrokken van dit nieuws en wilden natuurlijk zo snel mogelijk naar ze toe. We wisten niet precies hoe zijn toestand was en de dokters hadden het over een hersenbeschadiging. We wisten ons geen raad en konden alleen maar hopen dat zijn situatie verbeterde. Guys moeder was een van de weinige die niet gewond was. Na 2 dagen moest Joanner alweer plek maken in het ziekenhuis voor een ander. Hij werd in deze toestand naar huis gestuurd. Heel normaal in Haiti.
Momenteel verblijft hij bij zijn tante die verpleegster is. Zij verzorgt hem goed en geeft hem medicijnen.
Het gaat gelukkig iets beter met hem. Hij heeft geen hersenbeschadiging maar weten niet wat voor gevolgen het heeft voor de toekomst. Naast de pijn die Joanner heeft aan al zijn wonden heeft hij ook erg veel hoofdpijn en pijn in zijn nek.