Dag 6 Het afscheid van Guy's familie - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu Dag 6 Het afscheid van Guy's familie - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu

Dag 6 Het afscheid van Guy's familie

Door: Diyou en Noelle

Blijf op de hoogte en volg Guy en Maniela

12 Maart 2011 | Haïti, Port-au-Prince

Dag 6

Lieve mensen,

Een aantal minuten geleden is de familie van Guy weer vertrokken. We hebben een aantal uren met ze kunnen praten en knuffelen.
We zitten nu met betraande ogen dit verslag te typen. Het was een moeilijk en emotioneel afscheid. Guy’s zusje moest tijdens het gesprek heel erg huilen en pakte Guy helemaal vast. Ze zijn zo blij dat het goed gaat met Guy maar realiseren ook dat ze Guy nu weer moeten laten gaan. We hebben ze weer cadeautjes gegeven en geld zodat ze de eerste maanden geen honger hoeven te hebben.
Guy’s moeder gaf aan erg dankbaar te zijn dat ze Guy nog heeft gezien. Ze is altijd bang geweest dat ze hem niet meer zou zien voordat ze zou sterven.

Ze moeten nu vier uur reizen tot ze weer thuis zijn.
We gaan het nu met z’n allen even laten bezinken en de mooie foto’s bekijken.

Het is zonder meer de mooiste vakantie en mooiste belevenis van ons leven!

We willen nog even kwijt dat we het erg waarderen dat onze lieve familie, vrienden en bekenden ons zulke lieve berichtjes sturen via de website. Dat doet ons erg goed!!!!
Heel veel liefs
Van ons allemaal

  • 12 Maart 2011 - 17:35

    Joyce:

    Ik denk dat ik namens vele anderen spreek als ik zeg dat het ons goed doet dat jullie zulke lieve mensen zijn, die dit allemaal over hebben voor Guy en Maniella! Ze boffen maar met een gezin als jullie!

    X

  • 12 Maart 2011 - 17:57

    Anita Geuze:

    Hoi lieve mensen...afscheid is moeilijk,maar zie het niet als afscheid,zie het als de start van een nieuw begin!Het begin van nieuwe contacten,hoe moeilijk ook,maar er is een toekomst,een toekomst met mooie momenten samen....het is wel aan de andere kant van de wereld,maar de wereld is klein.....over een tijd samen nogmaals gaan...
    liefs van ons allen!

  • 12 Maart 2011 - 18:24

    Fam.Meijer Terschell:

    Hallo Lieve allemaal,

    Wat een emotionele reis hebben jullie zeg.
    We volgen jullie op de voet en denken voortdurend aan jullie.
    Wat een prachtige en waardevolle foto's hebben jullie voor de kids en jullie zelf.

    Wij wensen jullie nog waardevolle dagen met zijn allen.

    Groeten aan Cecile en Marijke.

    Liefs,
    Albert en Miranda & kids

  • 12 Maart 2011 - 18:42

    Carry:

    Lieve allemaal,

    Wat een mooie verslagen lezen wij toch elke keer en wat een prachtige foto van Guy met zijn (bio) moeder. Bijzonder dat jullie dit met elkaar mogen meemaken.

    Liefs uit Westerbork.

  • 12 Maart 2011 - 18:45

    De Jong(etjes):

    De foto's zeggen alles.......wat een waardevol bezit.
    Lieve Guy, we zien dat je heel verdrietig was toen je je mama gedag moest zeggen.
    Maar lieverd wat een mooie familie heb je.
    En wat een geluk dat jij nu ook je Haiti mama, je broers, je zus, je oma en zelfs 2 tantes en oom echt kent.
    Zij hebben een plekje in jouw hart, maar ik weet zeker jij ook in dat van hen.
    Geef iedereen een dikke knuffel van ons.
    Nicole, Joost, Fleur en Roos

  • 12 Maart 2011 - 18:48

    Familie Wienbeck:

    Tja...er zijn gewoon geen woorden voor als je dit allemaal leest...Geweldig wat jullie allemaal doen..Wat maken jullie veel mensen gelukkig! Wij wensen jullie nog een paar fijne dagen toe in Haiti. Lieve groetjes Patrick, Bianca, Demi, Laura en Sem

  • 12 Maart 2011 - 18:52

    Mia Robben:

    Ik kan mij voorstellen dat , na zoiets speciaals, het afscheid heel erg moeilijk is ik huil in stilte met jullie mee.
    Maar er is zijn zoveel fijne herrinneringen die er overblijven zodra jullie het allemaal een plekje hebben gegeven.
    En nu dat we binnekort familie zijn, wie weet gaan we nog ooit samen terug.
    En zoals er in een van de mail's al staat!!!
    "VOOR LIEFDE IS DE WERELD NOOIT TE GROOT"
    Laat alles rustig op jullie inwerken.
    Wij zijn met gedachten bij jullie dikke kus van (papa)Frans &( Mama )Mia XXXX.

  • 12 Maart 2011 - 19:36

    Rhenen:

    wat een bijzondere reis.......dit is zo speciaal en mooi, de fot's zijn ook zo mooi en hebben geen commentaar nodig, ze spreken voor zich.... lieve mensen geniet nog van jullie laatste daagjes daar en een hele goede reis terug gewenst.
    Dikke kussen van Rene en Esmee, Isa Luuk en Fenne

  • 12 Maart 2011 - 20:16

    Simone:

    Zo emotioneel.. Mooie foto's!!
    Wat een speciale en bijzondere week. Een reis om nooit meer te vergeten!!

    Geniet van de laatste dagen. Ik denk aan jullie.

    Liefs, Simone

  • 12 Maart 2011 - 21:50

    Mons En Diny:

    Dag lieve vrienden.
    Er is al zoveel geschreven over jullie byzondere , nu nog meer uitgebreide, familie. Over jullie byzondere gezin die zoveel liefde heeft te geven; hier en vooral ook daar. J
    Dat kan alleen maar meer worden alsof je een steentje in het water gooit en de kringen alsmaar groter worden . Iedereen in jullie omgeving wordt met deze liefde "besmet" en wel voor eeuwig. Houden zo!!
    Ook onze waardering voor Joeri, de zoon en broer die het hier zonder jullie heeft moeten stellen en nu met smacht op jullie thuiskomst wacht.

    Wij wensen jullie alvast een hele goede thuisreis met alle dierbare herinneringen in jullie harten.
    Guy; wij hopen dat jouw droom waarheid is geworden.
    Tot ziens.
    Mons en Diny

  • 12 Maart 2011 - 22:34

    De Buurtjes:

    Lieve allemaal, lieve Guy,
    wat zal er allemaal door jouw kupke én hartje gaan...je hebt twee geweldige families..
    We denken aan jullie,
    Dikke kus XX

  • 12 Maart 2011 - 23:15

    Jesper:

    Ik vind het echt super voor Guy dat hij zijn familie heeft ontmoet, maar tegelijkertijd ook weer zielig dattie ze moet laten gaan. En waarschijnlijk nooit meer of voor langere tijd niet ziet.
    Maar dit is inderdaad wel een belevenis voor jullie allemaal die jullie nooit meer zullen vergeten.
    En ook ome Manfred en Tante Gerrie super wat jullie doen voor Guy en maniella. En uiteraard ook Diyou en Noëlle, super!
    Geniet er nog van morge!

  • 13 Maart 2011 - 08:39

    Rosan:

    Hallo,
    Jammer dat jullie alweer afscheid moesten nemen van een deel van je familie. De foto's zijn schitterend. Ik leef helemaal mee.
    Groetjes,
    Rosan en Paul

  • 13 Maart 2011 - 09:09

    Heidi En Jan:

    We hebben gisteren pas te horen gekregen dat jullie via deze site te volgen waren. Oma had gezegd dat we e-mails zouden krijgen maar die bleven uit. We hebben alles uitgeprint en gaan dadelijk naar de Thuijltjes op de koffie. Heftig maar erg mooi wat jullie meemaken. Geniet nog de laatste uren, goede terugreis en snel tot ziens. XXX

  • 13 Maart 2011 - 11:57

    Margriet:

    Ik word er emotilneel van als ik de foto's van Guy zie, waar hij afscheid moet nemen van zijn moeder. Wat mooi dat jullie dit hebben kunnen doen.
    Grtjs. Margriet

  • 13 Maart 2011 - 12:31

    Laurie En Familie:

    wat een ontzettend mooi verslag en wat een geweldige ervaring hebben jullie mogen meemaken!!

    we zijn erg onder de indruk....

    goede thuisreis en neem de tijd om bij te komen van deze indrukwekkende reis!

    groetjes en tot op school :-)

  • 13 Maart 2011 - 13:24

    Kelly:

    He lieve Guy,

    Mijn berichtje is weer weg, ik weet helaas niet meer wat ik allemaal had getypt. Ik probeer mijn gevoelens te laten spreken...en dat is ten eerste dat ik zo blij voor je ben.

    Wat een mooie foto met je mama. Je hebt haar kunnen knuffelen,troosten, aanraken en met haar kunnen praten en lachen. Hoe onwerkelijk! Een droom die uit komt, en ik snap dat het de mooiste dag van je leven is.Van jullie allemaal en dit hebben jullie als gezin mogen meemaken! Het is een stukje jouw...wat lijken jullie toch op elkaar, ik denk dat als ik de film zie dat ik nog meer overeenkomsten zie. Diezelfde blik in de ogen..kippenvel. Ik kan zien op de foto dat je het moeilijk hebt maar ik weet zeker dat je ze snel weer eens gaat zien. En ook al ben je niet meer bij hen,je moeder, broers en zus zullen iedere dag aan je denken. Je hebt ze ontzettend blij gemaakt Guy! En jij bent een hele prachtige grote familie rijker. Ik ben benieuwd naar alle foto's en verhalen.

    Niet te veel treuren schatje, geniet van alle mooie momenten en we gaan je familie vanuit Nederland steunen.

    Ik ben trots op je,

    Liefs Kelly

  • 13 Maart 2011 - 14:02

    Willemien:

    Guy wat geweldig dat je dit hebt mogen meemaken.Maar ik zie aan je oogjes dat je het ook moeilijk vind.Want het is niet niks om je Lieve Haiti moeder en broers en zus achter te moeten laten.Geniet nog van de laatste dagen en ik ben trots op jou.En Gerrie Manfred Diyou en Noelle een dikke pluim dat jullie dit voor Guy en Maniela waar hebben gemaakt.

  • 13 Maart 2011 - 15:22

    Lotte Sijbers:

    Wat een mooi verhaal!
    Ook de foto's zijn erg mooi!

    Ik hoop dat jullie nog een goede reis hebben verder.

    xxx lotte

  • 14 Maart 2011 - 11:48

    Ilse:

    ik kan alleen maar met tranen in mijn ogen jullie verslagen lezen, wat zijn jullie mooie mensen dat jullie Guy en Maniela dit geluk geven.....x

  • 16 Maart 2011 - 13:25

    Lorraine:

    Die foto grijpt mensen aan... FANTASTISCH!!!!

    Van jullie verhalen en foto's krijg ik echt een brok in mijn keel, gewoon zo geweldig dat jullie dit voor Maniela en Guy doen, en natuurlijk ook voor jullie als gezin.

    (Y) -x-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guy en Maniela

Actief sinds 25 Feb. 2011
Verslag gelezen: 2178
Totaal aantal bezoekers 90697

Voorgaande reizen:

13 Februari 2015 - 24 Februari 2015

Familie reis Haiti 2015

28 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Familie reis Haiti 2014

07 Februari 2013 - 16 Februari 2013

Familie bezoek Haiti 2013

06 Maart 2011 - 15 Maart 2011

Rootsreis

Landen bezocht: