Dag 1 - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Diyou en Noelle

Blijf op de hoogte en volg Guy en Maniela

07 Maart 2011 | Haïti, Port-au-Prince

Na een lange en vermoeiende reis zijn we aangekomen in het warme Haiti (30 graden). Op het vliegveld werden we door een groep muzikanten welkom geheten met mooie Haitiaanse muziek.
We werden al meteen benaderd door een groot aantal haitianen die ons wilden helpen met het dragen van de koffers. Helaas hadden we maar zes koffers en waren er drie gelukkige die ons konden helpen.
Cecile stond ons op te wachten bij de uitgang. Met zeven personen moesten we instappen in een personenauto met een grote laadruimte, dus we zaten behoorlijk opgepropt.
Onderweg zagen we veel tentenkampen waar we erg van onder de indruk waren. Daarnaast zagen we veel verwoeste huizen die door de aardbeving waren ingestort.
Cecile vertelde dat er toch al veel is opgeruimd. Mensonwaardig allemaal!
Guy was tijdens de autorit erg stil. Hij gaf aan dat hij dit niet had verwacht.
Ook kwamen we veel mensen tegen tijdens de hectische rit, die ons om geld vroegen. Het is ons afgeraden om dit te doen omdat er zo miljoenen rondlopen.
Eenmaal bij cecile aangekomen, kwamen we in een paradijs terecht.
Het is lekker rustig en veilig hier.
We hebben bij Cecile twee meiden ontmoet, Melissa en Daphné. We hebben de cadeautjes overhandigd die we vanuit Nederland mee hebben gekregen. Ze waren er erg blij mee!
Guy en Maniela hebben al veel met ze gespeeld in het zwembad.
Verder hebben we te horen gekregen dat we dinsdag Guy's familie zullen ontmoeten en vrijdag Maniela's familie. In het weekend zullen de tweede ontmoetingen plaatsvinden.
We vinden het erg spannend allemaal!
We gaan nu Haitiaans eten, want er is uitgebreid voor ons gekookt.
Tot morgen!
Liefs van ons allemaal

• 07 Maart 2011 - 23:17

Harriët Luiten:

Fantastisch dat jullie veilig zijn aangekomen bij Cécile. Het is alsof ik alles herbeleef, het gaat allemaal net zoals bij onze rootsreis, bijna 2 jaar geleden nu. De ontmoetingen zijn natuurlijk het spannendst!! Veel succes de komende week!!

• 08 Maart 2011 - 01:01

Fransje:

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen!
    succes met de eerste ontmoeting en ik hoop jullie gauw weer te spreken.
    En Diyou... ik ben trots op je! Jouw eerste bericht gelukt met foto's en al!

liefs Fransje

• 08 Maart 2011 - 07:20

Agnes:

Lieve Guy en familie, vandaag ontmoet jij, Guy, jouw moeder, zus en broers.
    Dat zal heel bijzonder zijn. Wat zullen ze blij zijn jou zo gezond te zien. Ook met name voor jou, Gerrie, zal het bijzonder zijn om 'de andere moeder' te ontmoeten. Ik denk aan jullie en leef met jullie mee.
    Lieve groetjes.

• 08 Maart 2011 - 07:24

Auke Aspers:

Hallo familie van Thuijl,

Het eerste verslag heb ik net gelezen en ohh wat spannend allemaal. Wat ontzettend fijn dat jullie op deze manier iedereen kunnen meenemen op jullie reis! Ik wacht met smart op de volgende berichten en foto's...
    Heel veel groetjes, Auke Aspers

• 08 Maart 2011 - 07:27

Fam.Meijer Terschell:

Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Indrukwekkend voor de kinderen al die ellende. Maar het doet je vast nog eens extra beseffen hoe goed wij het hebben met zijn allen hier in Nederland. Hopelijk komen wij ooit ook nog eens zover,....liefs voor allen!

Miranda

• 08 Maart 2011 - 07:28

Mons En Diny:

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Hopelijk kunnen jullie rustig alles opnemen en elkaar opvangen.
    In gedachten reizen wij mee.
    Liefs.
    Mons en Diny

• 08 Maart 2011 - 07:43

Wilma En Pim:

Hey lieve Diyou en Familie,

Goed te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. We blijven jullie volgen.
    Geniet van alle mooie en spannende momenten.

Liefs,
    Wilma en Pim

• 08 Maart 2011 - 08:03

Sonja, Ad En Wibens:

Beste Fam. Van Thuijl, Gegarandeerd dat het een indrukwekkende week gaat worden! Mooie ontmoetingen toegewenst.
    Wibens vraagt om de groeten aan Cecile over te brengen :-)

Groetjes,
    Sonja, Ad en Wibens

• 08 Maart 2011 - 08:56

Kelly:

He allemaal,

Wat fijn om al zo snel iets te lezen. Erg leuk! Zelfs 2 foto's :)
    Wat vreselijk om te zien hoe de mensen daar wonen. Wat een indrukken. Voor Guy natuurlijk erg moeilijk om het in levende wijze te zien. Let goed op hem!
    Wij zijn hier allemaal erg blij dat jullie veilig zijn aangekomen en dat jullie in een rustige en veilige omgeving zitten. Een zwembad voor kinderen..lekker! Probeer een beetje te ontspannen en alle indrukken een plekje te geven.
    Hopelijk heeft het eten gesmaakt...wat lief dat er uitgebreid gekookt is.

Liefs Kelly

• 08 Maart 2011 - 09:14

Rosan:

Hallo, fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Hoop dat vandaag alles goed gaat. Groetjes
    Rosan en paul

• 08 Maart 2011 - 09:17

Ton:

Ha van Thuyltjes,
    Want mooi om dit zo te kunnen volgen. Wat zal het inderdaad spannend zijn voor jullie allemaal. Maar ook heel goed om zo met elkaar de wortels te ontdekken van Guy en Maniella.
    Lees jullie berichten met interesse door en wens jullie heel veel goede en mooie momenten.
    Ton

• 08 Maart 2011 - 10:25

Fam Geuze:

Geweldig dat jullie veilig aangekomen zijn en veilig bij cecile zijn!fijn dat er cadeautjes zijn voor de 2 meiden waar ik al zoveel over gehoord heb!we vinden het heerlijk om mee te mogen lezen,alsof ik(anita)alles weer een beetje herbeleef....
    Ook Mathijs vind het prachtig,het herinnert hem aan zijn rootsreis van vorig jaar..de spannende tijd met de ontmoeting van zijn familie en hoe waardevol dat was en is.Mathijs wenst Guy en Maniela net als ons een geweldige ontmoeting!Geniet ,geniet lieve mensen.

• 08 Maart 2011 - 11:41

Patricia & Xander:

Hoi Lieve Guy,
    vandaag is het dan eindelijk zover dat je je moeder en zussen gaat ontmoeten :) We denken veel aan je en hopen dat het je/jullie brengt wat jullie ervan verwacht hebben...
    Het is zeker indrukwekkend en mensonwaardig om die foto van het tentenkamp te zien, wat hebben WIJ het dan allemaal goed in Nederland zeg!!
    Hier in Portugal is het helaas niet zo`n mooi weer maar het is gewoon al heerlijk om er even een weekje tussenuit te zijn. We zijn benieuwd naar het volgende verslag en houden jullie in de gaten...
    Dikke knuffel aan iedereen en veel liefs van ons allemaal xxx

• 08 Maart 2011 - 12:28

Joyce:

Jeetje, wat een ervaringen allemaal.
    ik neem mijn petje af voor jullie.
    Wat spannend voor jullie allemaal, en als ik het lees voor Guy al helemaal!
    Ik denk vandaag aan jullie!

Veel liefs voor allemaal!

X Joyce

• 08 Maart 2011 - 15:58

Mia Robben!!!:

Goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen!!!
    Veel liefs en knuffels van ons jullie liefhebbende familie Robben xxxxxxx

• 08 Maart 2011 - 20:16

Yvonne:

Ooohhh, foto van ´mijn´ meiden!!! Ontzettend bedankt voor het meenemen van de cadeautjes en voor de foto!!! Het is zo ontzettend leuk om eens te zien dat ze er blij mee zijn! Zij zullen het ook wel leuk vinden dat er nu gasten zijn en ze zwemgenootjes hebben.
    Ik wens jullie nog een hele mooie tijd toe in Haiti, met bijzondere ontmoetingen en indrukken!!
    Liefs,
    Yvonne

• 09 Maart 2011 - 10:40

Kimberly:

Haa Diyou en de rest van de familie :)

Fijn dat jullie zo goed zijn aangekomen.
    Hoop niet dat jullie een soort van warmteklap kregen?
    Fijn om te horen dat jullie zo goed ontvangen zijn :)

Veel plezier daar!

Groetjes,

Mike en Kimberly

• 09 Maart 2011 - 14:36

Sep Smeets:

Hoi Guy

Ik hoop dat je het leuk hebt in Haiti!
    Ik heb net de foto's bekeken en ik wens je nog een fijne tijd met je familie.

Groetjes Sep en zijn familie.

• 09 Maart 2011 - 18:45

Cindy Robben:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen!Wat indrukwekkend zeg, met al die tenten. Kan me voorstellen dat Guy er stil van werd.

liefs Cindy