Dag 2: Deel 2 - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu Dag 2: Deel 2 - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu

Dag 2: Deel 2

Door: Diyou en Noelle

Blijf op de hoogte en volg Guy en Maniela

08 Maart 2011 | Haïti, Port-au-Prince

Dag 2: Deel 2

Lieve Allemaal,

Het was de mooiste dag uit Guy’s leven…
Zijn grootste wens is uitgekomen zei hij tegen z’n moeder.
Ze zijn nu net weg dus we proberen het zo goed mogelijk te beschrijven hoe we het hebben ervaren.

Om 9 uur vanmorgen stonden ze aan de poort. De moeder van Guy, vier broers, 1 zus, oma, twee tantes, een oom en een neefje.
De eerste indruk van de moeder; Een hele mooie, lieve en kleine vrouw met het postuur van Guy.
Ze kwamen allemaal lachend binnen. De broers vlogen Guy als eerste om zijn nek.
Guy’s moeder was apatisch. Ze wist zich geen houding te geven en huilde stilletjes.
Ook oma was erg emotioneel. Guy heeft 18 maanden bij zijn oma gewoond.
Ze bleef Guy maar knuffelen.
Daarna zijn we met ze aan een tafel gaan zitten met drinken en koekjes.
Zijn moeder heeft haar hele verhaal aan Guy verteld en ze vroeg zich af of Guy nog van haar hield. Dat was erg heftig. Guy heeft meteen laten weten dat hij iedere dag aan ze denkt en heel veel van ze houdt.
De moeder van Guy werd erg emotioneel en de tranen rolden over haar wangen.
De moeder en oma bedankten ons steeds dat we Guy hebben geadopteerd en dat ze er vrede mee hebben dat Guy nu een goed leven heeft.
Guy vroeg wat haar hobby is. Ze gaf aan dat ze geen tijd heeft om leuke dingen te doen. Ze moet hard werken, zeven dagen per week. Ze leeft voor haar kinderen en familie zodat zij het beter krijgen dan haar.
Alle vragen die Guy had, zijn beantwoord. Het gesprek verliep ook erg goed. Af en toe viel er een stilte en keken ze ons heel blij aan.
Guy’s moeder bekeek Guy van top tot teen. Ze zag meteen vergelijkingen. Hij heeft de oren van oma en de handen en armen van zijn moeder.

Ze waren erg blij met de cadeautjes die we ze hebben gegeven.
Aanstaande zaterdag zal zijn moeder, zus en een broer voor het tweede bezoek komen.

Het afscheid was erg moeilijk. Guy’s moeder pakte Manfred bij zijn hand en liep zo naar de poort. Dit was erg mooi om te zien!
Ze wisten zich geen houding te geven. We hebben ze uitgezwaaid tot we ze niet meer konden zien.

Een hele mooie en emotionele ervaring!
We hebben er weer een familie bij!!!
We laten het even op ons inwerken in het zonnetje!
Liefs van ons allemaal

P.s Morgen gaan we twee dagen naar Marijke Zaalberg.

• 08 Maart 2011 - 17:49

Joyce:

Wow, ik krijg gewoon kippeval van dit mooie verslag en tegelijkertijd een brok in mijn keel....Wat geweldig dat het zo mooi en fijn was. hier hebben jullie lang op gewacht.
    Hoe is guy er nu onder? Voor hem toch een hele gebeurtenis!
    Hele fijne dagen nog samen daar en ik verheug me al op een volgend verslagje!

Liefs Joyce

• 08 Maart 2011 - 17:54

Jouri & Joke:

Zijn er al foto's? Wauw! Supermooi! Dikke X

• 08 Maart 2011 - 17:59

Rosan:

Super, ben heel blij dat het zo goed is gegaan. Ik leef helemaal met jullie mee. Groetjes rosan en paul

• 08 Maart 2011 - 18:02

Carry:

Wat bijzonder mooi! Fijne dagen bij Marijke, doe haar de groetjes.

• 08 Maart 2011 - 18:14

Theo En Rina:

Hallo luitjes,

Wat leuk dat wij jullie zo kunnen volgen.
    Wat een geweldig verslag over de ontmoeting met Guy z'n familie,kreeg echt een brok in m'n keel ,wat moet dit wel niet met jullie gedaan hebben!!!
    Nog fijne dagen met z'n allen,kijk al uit naar het volgende verslag

• 08 Maart 2011 - 18:39

Lotte Sijbers:

wat mooi om te lezen zeg!
    echt heel bijzonder, de emoties komen gewoon hier door het scherm heen :)
    wat fijn voor Guy dat het allemaal zo goed verliep!

ik kijk al uit naar jullie volgende verhaal!
    heel veel plezier en geluk nog de komende week.

• 08 Maart 2011 - 18:42

Harriët Luiten:

Wat een geweldige ontmoeting, helemaal zoals je het wenst! Wat fantastisch dat Guy het zo bewust meemaakt!!! Bedankt dat jullie dit met ons delen! Veel liefs!

• 08 Maart 2011 - 18:44

Julian & Fam.:

Lieve Guy,
    Wat een geweldige ervaring zal dit voor je zijn om je familie van zo dichtbij te zien. Nu je in al die ogen hebt gekeken zul je nog sterker met ze verbonden zijn dan je al was. Het zal heel bijzonder voor je zijn geweest om overeenkomsten met je familie te zien. Geniet van deze mooie herinnering!
    Een dikke knuffel van Julian, Roland & Désirée

• 08 Maart 2011 - 18:45

Mathijs Geuze:

Hoi Guy.

Vind het geweldig voor je,mooi he familie van overzee te zien.Ik was en ben er ook heel blij mee.Wel raar om na zo'n lange tijd je familie te ontmoeten.geniet ervan...
    gr mathijs geuze

• 08 Maart 2011 - 18:47

Fam Geuze:

In een woord GEWELDIG!!De reis is nu al zinvol,zo speciaal!1Dat gevoel hadden wij vorig jaar ook!Blijf genieten van alles om jullie heen,bewaar alles in jullie hart

liefs
    anita geuze en familie

• 08 Maart 2011 - 18:48

Mia Robben:

Lieve "allemaal"!!!
    Nou bij het lezen van dit verhaal, stromen bij mij ook de tranen.
    Wat mooi, en emotioneel, en wat dapper dat guy er zich zo goed onder heeft gehouden.
    Het is ook waar dat door de navelstreng onder wat voor omstandigheden dan ook, moeder en kind altijd verbonden zullen blijven.
    En dat hij dankzij jullie deze kans heeft gekregen is zo geweldig speciaal.
    Lieverds geniet van alles, Love you XXXXFrans&Mia .

• 08 Maart 2011 - 19:41

Simone:

Kippenvel..wat een geweldige ervaring moet dit zijn geweest!
    Zo bijzonder. Wat ben ik blij voor jullie allemaal dat het allemaal goed is gegaan! Mooie foto's.

Ik leef helemaal met jullie mee. Ik kijk uit naar het volgende verslag!

Liefs, x Simone

• 08 Maart 2011 - 19:53

De Jong(etjes):

Lieve schatten, kippevel en een brok in m'n keel bij het lezen van jullie ontmoeting !!!
    Fijn dat alles goed verloopt.

Wat ziet Guy er gelukkig uit, hij straalt van het scherm af, en wat lijkt hij op z'n moeder.

Geniet van alles, en sla alles op.
    Als je gelukkig bent gaat de tijd veel te snel voorbij !!!
    Heel veel liefs Nicole, Joost, Fleur en Roos xxx

• 08 Maart 2011 - 20:11

Yvonne:

Aan Guy is goed te zien hoe fantastisch hij het vindt!! Wat moet dit een bijzondere ervaring voor jullie allemaal zijn zeg. Veel plezier bij Marijke, haar school moet erg indrukwekkend zijn (net als het werk wat zij daar doet).
    Groetjes,
    Yvonne

• 08 Maart 2011 - 20:12

Opa, Oma Jacobs:

lieve allemaal,

Wat emotioneel allemaal!!! We zijn heel blij voor jullie en ook zeker voor Guy dat jullie de familie in jullie armen hebben mogen sluiten.
    We vinden het erg fijn dat wij deze ervaring met jullie op deze manier mogen meebeleven. We missen jullie heel erg en kijken er naar uit als jullie weer veilig thuis zijn!

Liefs xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Opa en Oma Jacobs

• 08 Maart 2011 - 20:36

De Buurtjes:

Lieve allemaal,
    wat een prachtig verhaal, super foto's die ik niet kan zien zonder tissue.
    Guy, proficiat met deze nieuwe feestdag in je leven !
    Ook voor jullie kanjers, Manfred,Gerrie, Diyou en Noelle...wat zal d'r allemaal door jullie hoofd en hart zijn gegaan...
    Dikke knoefel van Cindy , Dré en kids
    ps fijne dagen met Marijke ! Heerlijk om zoveel mensen blij te maken.

• 08 Maart 2011 - 21:16

Bas, Kiki En Kids:

Lieve familie,

Wat een verhaal, om stil van te worden. Na het Carnavalsfeest staan wij gelijk weer met beide benen op de grond. Ook ik kan het niet lezen zonder een traantje weg te pinken. Wij zijn heel blij dat het zo goed en fijn verlopen is voor jullie allemaal en voor Guy in het bijzonder. Hier heeft hij heel lang naar uitgekeken.
    Geniet van het moment en alles wat nog gaat komen, de tijd zal wel voorbij vliegen. Wij denken vanuit Weert aan jullie en leven met jullie mee.
    Veel liefs, Bas, Kiki en kids

• 08 Maart 2011 - 22:10

Agnes:

Wow, wat een mooie gebeurtenis, wat emotioneel en prachtig. Geweldig, Guy, dat je je Haiti-familie nu echt ontmoet hebt. Voor jullie allemaal moet dit een overweldigende ervaring zijn. Geniet er maar samen met volle teugen van!
    Liefs, Agnes

• 08 Maart 2011 - 22:21

Ingrid Schelvis:

Wat een geweldig mooi verslag en de foto's spreken boekdelen..
    XXX Ingrid,Paul, Katialine

• 08 Maart 2011 - 22:56

Mons En Diny:

Lieve Guy en familie.
    Hier zijn geen woorden voor te bedenken. Zo'n mooie happening! Bij dit verslag en de prachtige foto's houdt niemand het droog.
    Eén geweldig gelukkige familie!
    Koester deze momenten om ze later steeds als byzondere herinneringen naar boven te halen.
    Mons en Diny

• 09 Maart 2011 - 06:42

Kelly:

Wat ontzettend aangrijpend...ik heb er een traantje bij weg moeten pikken. Ik ben zo blij voor je Guy. Je hebt hier lang naar uitgekeken en gisteren heb je dan eindelijk je familie ontmoet. Wat een mooie foto's. Je straalt echt op de foto met je moeder Guy. En wat lijk je op haar en je broers en zus. Echt fijn dat je deze ervaring hebt mogen meemaken en dat het zo fijn was. Ga nog maar lekker nagenieten van deze bijzondere dag!
    Op naar de 2e ontmoeting.

Ga nog maar genieten van het zonnetje, rust goed uit en geef alle gevoelens een plaatsje. Jullie hebben een hoop te verwerken. Ik denk aan jullie!

Kus Kelly

• 09 Maart 2011 - 07:49

Yvonne Hermans:

Jee, na een weekend carnaval word ik wel weer met 2 benen op de grond gezet als ik jullie reisverslagen lees. Heftig maar ook geweldig!! Jullie hebben samen veel te verwerken maar dat gaat jullie vast lukken.
    Groetjes, Yvonne

• 09 Maart 2011 - 10:03

Jan En Truus Alofs:

Het is geweldig wat jullie doen.
    Als we de moeder en verdere familie van Guy zien maakt het grote indruk,
    Het gaat jullie verder goed.
    Veel plezier en succes ook voor vrijdag.
    We wensen jullie een veilige thuiskomst

• 09 Maart 2011 - 10:44

Kimberly:

Wat een super mooi verslag is dit.
    En al helemaal met die foto's, super!
    Hoe gaat het nu met Guy?
    Is hij trouwens de jongste of heeft hij nog een jonger broertje?
    Je ziet wel degelijk gelijkenissen :)
    Fantastisch om het verhaal zo te lezen en de foto's versterken het alleen maar :)

Goed hoor!

Groetjes,

Mike en Kimberly

• 09 Maart 2011 - 11:11

Johan&Margriet (EFO):

Wat is dit gaaf om te lezen en om te zien. Wat een gelijkenissen zijn er te zien op de foto's van je broertje, Diyou. Heel bijzonder! We wensen jullie nog een heel mooie tijd toe in Haïti. Ook wanneer jullie de familie van je zusje gaan ontmoeten. We blijven jullie zeker volgen!
    Liefs, Johan en Margriet

• 09 Maart 2011 - 11:12

Joyce:

Wat een geweldig mooie foto's!!!

• 09 Maart 2011 - 11:18

Ralph En Ingrid:

Wat mooi......................................................................Ik kan er niet veel meer van maken, ik kreeg ook kippenvel.

Gr Ralph

• 09 Maart 2011 - 11:28

Margriet:

Wat een mooi verslag en wat een mooie foto's, geweldig dat we dat hier in Weert van zo dichtbij kunnen volgen, terwijl jullie zo ver weg zijn.
    Wens jullie allemaal een geweldig verblijf daar in Haiti.
    Groetjes van Margriet

• 09 Maart 2011 - 11:30

Mia Robben.:

Ik wil jullie vanharte een paar hele fijne dagen bij Marijke Zaalberg, toewensen.
    Doe haar maar de hartelijke groeten van ons XXXXXXXX

• 09 Maart 2011 - 14:38

Arno En Martha:

Hallo fam v Thuijl hoe is het met jullie? alles nog naar wens? wat een mooi reisverslag, wat zal dit voor Guy en zijn moeder veel emoties hebben losgemaakt.
    Guy wij wensen jou nog veel leuke momenten met jou moeder en jou oma,broer en zus.
    Gerry, Manfred en fam nog veel verblijf plezier in Haïti.
    gr Ome Arno en Tante Martha

• 09 Maart 2011 - 14:50

Karin:

Guy lieverd, wat ben ik blij en wat is je moeder een mooie en bijzondere vrouw. Maar eigenlijk wist ik dat wel, ze heeft dan ook een fantastische zoon. Geweldig!!!! je hele familie bij elkaar. Guy dikke knuffel

Gerry en Manfred ik kan jullie niet zeggen wat dit met me doet de tranen blijven maar stromen. Geweldig wat zijn jullie toch bijzondere mensen. Knuffels van Luuke, Marc en mezelf

Ik heb het Luuke nog niet laten lezen doe dat vanavond.

• 09 Maart 2011 - 14:55

Loes:

Heel erg ontroerend verhaal!! veel succes en plezier nog daar! kus

• 09 Maart 2011 - 15:46

Wilma En Milou:

Met tranen in onze ogen hebben we jullie verhaal gelezen. We denken iedere dag aan jullie. Hoe gaat het nu met Guy?
    Heel veel liefs voor jullie allemaal, zijn benieuwd naar de volgende ontmoeting!

xxxx

• 09 Maart 2011 - 16:32

Janneke :

Kippenvel! Geniet van deze bijzondere reis allemaal, ik wacht op het volgende verslag! xx

• 09 Maart 2011 - 17:00

Patricia & Xander:

Lieve mensen,
    wat een mooi en aangrijpend verhaal! Ik zat hier in Portugal met tranen in mijn ogen te lezen en voelde helemaal mee hoe mooi en bijzonder het voor Guy moet zijn geweest, heel mooi om met jullie te kunnen meeleven op deze manier. Ben ook blij om te lezen dat Guy eindelijk zijn moeder heeft kunnen zeggen hoeveel hij dus van haar houdt zodat zij hier ook een plaatsje aan kan geven. En zo`n lieve jongen als Guy heeft zoveel liefde in zich om te geven aan de mensen om hem heen dat het mooi is voor haar om dit te hebben kunnen ervaren, ze zal hem nog beter in haar hart dragen!! Guy we zijn zo blij voor jou en houden van jullie allemaal xxxxxxxxx Patricia, Xander, Merlijn, opa & oma

• 09 Maart 2011 - 17:08

Xander:

hallo guy geweldig nu is jullie familie nog groter he bij ons is het ook lekker weer maar bij jullie nog lekkerder leuk en geweldig voor je~

• 09 Maart 2011 - 18:12

Jesper:

Woww, echt super vet Guy! Eindelijk heb je ze ontmoet!
    Mooie foto's en echt een super mooi verslag!
    Nog heel veel plezier, en ik zie de verslagen wel weer.

• 09 Maart 2011 - 18:57

Cindy Robben:

Wat fijn dat de ontmoeting zo bijzonder was. Ik schrijf dit, net als iedereen die het heeft gelezen, met tranen in de ogen. Fijn voor Guy dat hij niet alleen zijn biologische moeder, maar ook zus, broers, oma en andere familie gezien heeft. Maar ik vind het ook heel bijzonder dat jullie dit samen met hem doen. Hij boft maar met zo'n fijne familie!
    liefs Cindy

• 09 Maart 2011 - 19:11

Peter, Margo:

Hallo allemaal,

Zo mooi, zo bijzonder!
    We wensen jullie allemaal onvergetelijke momenten, koesterende woorden en veel saamhorigheid met elkaar.
    En speciaal voor Guy... geweldig jongen dat je dit mag meemaken! Wat lijkt je Haïti-familie veel op jou.

Geniet van de volgende dagen, dank voorde mooie foto's.

Liefs,
    Peter, Margo, Karlijn en Jesper

• 09 Maart 2011 - 20:43

Aldje En Gerrie:

Hallo allemaal,
    Wat een prachtig verhaal van deze mooie ontmoeting met zijn Haïtiaanse familie. Wij zijn erg emotioneel bij het zien van de foto's en het lezen van de gebeurtenissen op deze mooie dag dus voor jullie en vooral voor Guy zal het nog emotioneler geweest zijn. Het is geweldig dat lieve Guy dit op deze manier beleeft en we wensen jullie dan ook een hele leuke vakantie en nog een prettig weerzien in het weekend ook met Maniela's familie. Veel liefs van Aldje, Gerrie, Carole, Margot, Julie en het kleintje Enora=Naëlia.

• 09 Maart 2011 - 23:16

Lijsbeth:

Waat esj döbbel ammaol; 't eine moment dînke vae aan uch in Haïti en aan oôs eigeste geadopteerdje wîchter..... 't ânger moment zitte vae inne emoosies van 't aafscheid van Jarra as (sjokoo)Prîns vanne Pinmaekers. Oôs wichter... di-j op dit moment van heur laeve totaal gein behoefte veule um nao heur landj van herkomst te gaon kiêke, roêke en preuve.... Wi-j döbbel kântj zeen.....
    Ós raaktj 't in eêder gevâl. Hieël völ sterkdje en geneêtj. Dikke Knuf van os alleveer!

• 10 Maart 2011 - 07:49

Prisca:

Wat een mooi verslag, kippevel! Geweldig dat jullie deze reis maken met Guy en Maniela. We wensen Maniela morgen net zo'n mooie ervaring als Guy had. Geniet ervan samen!

Groetjes Prisca (mama van Jilliz, "busgenootje" van Maniela)

• 10 Maart 2011 - 08:30

Willemien:

Hoi Guy,Wat fantastisch dat je je familie hebt ontmoet.Ik zie aan je oogjes dat je het geweldig vind.Gerrie en Manfred ik ben trots op jullie dat Guy en Maniela dit kunnen meemaken.Diyou en Noelle fijn dat jullie iedere dag berichtjes en foto,s er op zetten.Geniet er allemaal van want het is toch een geweldige ervaring.Dikke kus want jullie zijn KANJERS.

• 10 Maart 2011 - 08:33

Gerian:

lieve familie,

Wat ben ik trots op jullie dat jullie deze trip maken en het allemaal zo goed doen. Beter hadden jullie het niet kunnen organiseren voor Guy lijkt me zo! Wat fijn dat de ontmoeting zo mooi is geweest. Hele fijne dagen nog in Haiti.

Liefs,

Gerian

• 10 Maart 2011 - 08:59

Kelly:

Ik kan geen genoeg krijgen van de foto's. Ze zijn zo mooi :) En ik kan het nog steeds niet helemaal geloven. Maar wat ben ik blij voor je. Je zal wel goed na aan het genieten zijn...en dat heb je verdiend. Fijn dat veel mensen berichtjes plaatsen en zo met jullie mee leven. We zijn allemaal zo trots op jullie. Heel veel plezier en kracht toegewenst! Ik ben in gedachte bij jullie. Succes met de andere ontmoeting!
    Maak er nog een mooie reis van en geniet van het zonnetje.

Dikke kus je peettante Kelly

• 10 Maart 2011 - 12:09

Anita Geuze:

nog even reageren nu de foto's op het blog staan,zo emotioneel,het gevoel van nog een familie erbij hebben!Zo prachtig jullie adoptiedriehoek is qua Guy compleet,zo speciaal,zo lang naar uitgekeken.......
    Geniet!

• 10 Maart 2011 - 12:11

Áron:

Dag lieve Allemaal,

Wat zijn wij gelukkig dat we jullie bijzondere reis zo kunnen volgen!
    Bedankt voor de mooie, ontroerende verslagen en foto’s. Wij kijken dagelijks op de site, denken veel aan jullie, en leven intens met jullie mee. Veel liefs en dikke knuffel, Áron, Emi, Arpad.
    Groetjes, en dikke kus aan Diyou van Áron!...oiiuoo9oiikikiuuyhgtygh

• 10 Maart 2011 - 12:45

André Petra Andy Esm:

Hé, jullie samen. Geweldig, wat een belevenis. Ik vind het knap wat jullie allemaal kunnen. Zal erg emotioneel zijn. Heel veel sterkte,plezier en geniet ervan.
    Groetjes van André Petra Andy en Esmée.

• 10 Maart 2011 - 15:53

Lorraine :

Dit is toch een verhaal voor een tv-programma, WAT ONWIJS MOOI!!!!

Ik sprak Joke & Jouri vandaag en ik kreeg direct foto's te zien, fantastisch hoor voor jullie allen. Het is natuurlijk heel veel waard dat Guy deze ervaring mee mag maken.

En inderdaad het is een kippenvel verhaal, maar dan 100% in positieve zin, geweldig!

Heel veel plezier zaterdag met de 2 de ontmoeting en dat het onvergetelijk mag wezen.

Voor jullie allen: GENIET!

Denk aan jullie ....

Veel Liefs Lorraine -x-

• 10 Maart 2011 - 19:35

Sep Smeets:

Hoi Guy en zijn familie.

Ik hoop dat je het leuk hebt in haiti.
    Ik hoop dat je nog veel plezier hebt!

Groetjes Sep en zijn familie.

• 10 Maart 2011 - 20:36

Anny Coolen:

Wat een belevenis voor jullie allemaal, erg indrukwekkend verslag van de ontmoeting met de familie van Guy.
    Als je het reisverslag leest, kun je je een beetje voorstellen hoe jullie alles beleven. Heel fijn om op deze manier een beetje mee te mogen genieten.
    Heel veel groetjes, Anny

• 10 Maart 2011 - 21:07

Elly Kuijpers:

met veel belangstelling kijk ik iedere dag uit naar jullie belevenissen. Geweldig. Speciaal voor Manfred: have a nice holliday, and bey bey. Liefs van Joze en Elly

• 10 Maart 2011 - 21:09

Dewy:

We vinden het heel erg fijn dat Guy's zijn grootste wens is uitgekomen!
    We hebben met tranen in de ogen het hele verhaal gelezen. Zeer indrukwekkend. Wij blijven jullie volgen en nog een fijne tijd!

Liefs, Dewy, Loys, Lilian & Rene

• 11 Maart 2011 - 09:02

Rhenen:

wat fantastisch om dit te lezen, met kippevel en tranen in mijn ogen.
    Guy het is je zo gegund jongen erg mooi, geniet !!!
    veel liefs Rene esn esmee en de kids