Dag 3 - Reisverslag uit Mirebalais, Haïti van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Mirebalais, Haïti van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Guy

Blijf op de hoogte en volg Guy en Maniela

10 Februari 2013 | Haïti, Mirebalais

Om 5 uur opgestaan en dan met de bus naar het bus station, we hebben een lange reis voor de boeg! we wachten van 6:30 to 9:00 op de bus.
Eenmaal in de bus komen we erachter dat Vena haar koffer nog in het hotel staat. een echte haïtaanse, heel gaotisch maar o zo lief! Ze regelt echt alles voor ons. Na wat heen en weer gebel is het koffer terecht. het komt met de volgende bus.

Mama voelt zich net als in de film in een sluier gevangen.
Stoffige wegen en veel héél veel armoede!
Na 6 uur komen we aan bij de grens. Daar meer dan één uur moeten wachten en dan nog 2 uur naar Port-au-Prince een bus reisje van 9 uur!!!

Om half 6 laten ze ons eruit bij een pomp station daar staan we dan met al onze koffers. Een auto komt ons ophalen en daar moeten we allemaal in met de koffers! ( 9 personen) De koffers passen niet dus zetten we ze boven op de auto, vastgebonden met stropdassen. Toch maar een touwtje gehaald. Inmiddels is het donker en eng! Mama is bang in de bergen, maar de chauffeur rijdt rusitg. Eindelijk om 8 uur komen 's avonds komen we aan in hotel Wozoplaze in Mirebalais. (na ongeveer 60 uur reizen) Mijn familie staat op mij te wachten. Wat zijn ze blij om ons te zien. Ze hebben heerlijk voor ons gekookt.
We hebben onze kadotjes gegeven en snel naar bed.

• 10 Februari 2013 - 22:53

Marijke Zaalberg:

Wat een enorme reis, het kan niet anders of jullie zijn totaal uitgeput. De nieuwe weg naar Mirabalais heb ik bijna twee jaar geleden gereden. Als ik had geweten dat jullie daar 's avonds in het donker naar toe zouden rijden, dan had ik het jullie echt afgeraden. Exra fijn dat jullie goed en heel zijn aan gekomen. Rust lekker uit, geniet van alle familie en mooi Haïti. Ik blijf jullie volgen. Liefs en kus, Marijke

• 10 Februari 2013 - 23:27

Yvonne Post:

Super Guy! Prachtige foto's van jou met je familie. Ik wens jullie een hele fijne tijd toe. Doe je je moeder en Vena de groeten van me?mgroetjes, yvonne

• 11 Februari 2013 - 08:48

Diyou & Noelle:

Hallo schatjes,

Wat een mooie foto's! Jeetje, we hebben hier wel even een traantje gelaten!
    We printen de foto's meteen uit voor de opa's en oma's!!!Wat zullen ze trots zijn.
    Geniet samen met en van elkaar! Tot bels!
    We houden van jullie.
    Mwen renmen ou
    Lye pou toutan

Diyou & Noelle

• 11 Februari 2013 - 08:54

De Buurtjes:

Goeiemorgen lieverds,
    Jullie zijn steeds in onze gedachten! We hebben gisteren Diyou nog gesproken, we houden een oogje in het zeil bij jullie meiden Gerrie en Manfred.
    Iedereen straalt op de familie foto, fijn om na zo'n reis vol liefde ontvangen te worden.
    Hopelijk vinden jullie nu de rust om n beetje bij te slapen.
    Dikke knoefel Dré, Cindy, Sten & Bjorn xxx

• 11 Februari 2013 - 10:16

Anita Geuze:

tjee,kippevel om te lezen...wat een ervaring....niet te bevatten....

• 11 Februari 2013 - 10:44

Desiree Jacobs:

Lieve Guy,

Je moeder een prachtig mens,
    alles wat ze wil is dat jij gelukkig bent.
    Als jij straalt, straalt zij.
    Jij maakt haar blij.
    Jij houdt van haar, zij houdt van jou
    2 handen op 1 buik, dit blijft voor altijd!

Een mooie tijd op Haïti samen met je familie!

Désirée, Roland en Julian

• 11 Februari 2013 - 11:29

Kelly:

Hoi schatjes,

Wat een respect voor jullie. Jullie zijn zo'n geweldige ouders. Jullie hebben alles voor ze over!!!
    Wat een mooie verhalen en foto's. En wat is Guy toch groot in vergelijking met zijn moeder. Heel erg bijzonder weer. Hier ook weer de traantjes in onze ogen. Ik vind het heel fijn om jullie te volgen.
    Ik ben benieuwd naar de andere foto's.

Doe voorzichtig en geniet ervan :)

Kusjes Kelly

• 11 Februari 2013 - 11:39

Mons En Diny:

Dag lieverds.
    Met tranen in de ogen lezen we jullie verslag. Wat een kanjers om zoveel energie te willen en kunnen steken om jullie familie weer te ontmoeten.
    het kan niet anders of dit smeedt een fantastische band voor het leven!
    Wij houden van jullie!
    Mons en Diny

• 11 Februari 2013 - 12:25

Joyce:

pff respect voor wat jullie allemaal doen om een paar dagen heerlijk samen te zijn met de familie.
    Als ik dit allemaal lees dan heb ik er meteen een beeld bij en ik zou t jullie niet na doen.
    Gelukkig doen jullie het voor iets moois en kunnen jullie nu na een lange, vermoeiende reis genieten
    van elkaar!
    Maak er wat moois van samen de komende dagen en GENIET!

Liefs Joyce

• 11 Februari 2013 - 18:31

Harriët Luiten:

Lieve allemaal,

Wat is dit allemaal geweldig voor jullie!! Overweldigend is een beter woord!!
    Als je dit zelf hebt meegemaakt, dan is het zo herkenbaar, de emoties, de spanning, de blijdschap! Geniet van alles wat jullie meemaken en ik hoop dat dat alleen positieve dingen zullen zijn!!
    Ik reageer nu pas omdat ik niet eerder van jullie reis op de hoogte was. Jammer dat jullie via New York vlogen en niet via Curacao, want daar verblijf ik nu een paar weken!

Ik volg jullie verslagen! Veel liefs,
    Harriët

• 13 Februari 2013 - 13:09

Frans&Mia:

Lieve allemaal!!!!
    Geniet, van het weerzien met de familie, dikke knuffel van ons XXXXX