Dag 4 - Reisverslag uit Mirebalais, Haïti van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Mirebalais, Haïti van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Guy en Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Guy en Maniela

11 Februari 2013 | Haïti, Mirebalais

Zondag morgen om 5 uur is mama weer wakker en ze is de was aan het doen, op zijn Haïtiaans. In een bakje water en buiten op de muur hangen om te drogen.
Om 7 uur krijgen we van Diyou een telefoontje dat het niet goed gaat met opa. Hij heeft longkanker en hij heeft nu ook dubbele longontsteking erbij gekregen!!
Hij is naar het ziekenhuis gebracht, We zijn verdrietig. Maar kunnen ook niet zomaar naar huis we houden de hele dag contact. We hebben veel steun aan elkaar hier in Haïti.

Om 8 uur ontbijten we heerlijk met zijn allen. het is buiten al zo een 25 graden 's morgens vroeg. Ik voetbal nog een uurtje met mijn broers.
Om 11 uur gaan we naar s'aut l'eau (de watervallen). Vlak voor vertrek komen Rose-Andre en Elena , Maniela's moeder en zusje. Zij gaan ook mee.
het is een rit van ongeveer een half uur. We genieten van de prachtige natuur. We waaren even vergeten dat Haïti ook heel mooi is. De watervallen zijn prachtig. Samen lunchen we ergens gezellig. Rose-Andre is blij maniela te zien. Elena is Lief! Om 16:00 vertrekken zij met vele tassen vol kadootjes. Guy gaat zwemmen met zijn broers, dit is de eerste keer dat ze in een zwembad zwemmen, voor ons niet voor te stellen, ook is dit hun aller eerste vakantie ze genieten erg van alles. We praten veel en stellen onze vragen, Vena is onze tolk. Ze regelt alles. Het is fijn om Vena en Ans bij ons te hebben ze zijn heel lief, Maniela knuffelt de hele dag met ze! Om half 7 lekker eten samen en ik leer mijn familie mens erger je niet te spelen

• 11 Februari 2013 - 16:44

Anita Geuze:

Hoi Guy en familie

wat zal dat raar zijn...aan de ene kant genieten van je Haitiaanse familie en land en aan de andere kant het minder leuke bericht van opa uit Nederland te horen.we wensen jullie allen heel veel sterkte

• 11 Februari 2013 - 16:45

Diyou & Noelle:

Hallo lieverds,

Leuk om te lezen allemaal!
    Wat fijn om jullie net op skype te hebben gezien.
    Opa vond het ook fijn om jullie te zien.
    Max heeft lekker voor ons gekookt dus we zijn nu lekker samen aan het eten.
    Zometeen gaan we weer richting ziekenhuis, naar opa. We blijven de hele tijd bij hem zodat hij niet alleen is.
    We houden van jullie!
    Een hele fijne dag en we lezen morgen weer jullie avonturen!

Groetjes xxx xxx
    Diyou & Noelle ( en de mannen) ; )

• 11 Februari 2013 - 17:17

Agnes:

Hallo Guy en familie, Wat een avontuur is het weer en wat fijn om het mee te mogen beleven. Wel moeilijk dat opa nu in het ziekenhuis ligt, maar ik begrijp dat Diyou en Noelle goed voor hem zorgen!
    Probeer vooral te genieten van het contact met de Haitiaanse familie en van de mooie natuur daar, Guy!
    Liefs en groetjes voor jullie allemaal. Agnes

• 11 Februari 2013 - 17:24

Mons En Diny:

Dag lieve mensen.
    Opa weet al heel lang dat zijn leven niet lang meer duurt. Hij heeft jullie en de beide families van Guy en Maniela dit weerzien heel graag gegund. Hij voelt vast en zeker dat jullie heel dicht bij hem zijn. Ook voor oma is het moeilijk en ook zij gunt jullie deze reis van harte.
    Mocht opa eerder overlijden wees er dan van overtuigd dat wederzijdse mooie herinneringen het verdriet om dit afscheid draagbaar zullen maken.
    Families zoals die van jullie zijn zeldzaam; voor velen een voorbeeld.
    Wij wensen jullie nog fijne dagen en ook veel sterkte; glimlach bij alles wat er gebeurt en staat te gebeuren.
    In gedachten bij jullie en bij de thuisblijvers.
    Mons en Diny

• 11 Februari 2013 - 21:53

Marijke Zaalberg:

Wat een trieste samenloop van omstandigheden nu Opa zo ziek is. Opa veel liefs en sterkte en ook voor jullie. Wat is het mooi in S'aut l'eau, geniet van alle contacten en mooi Haïti. Ik zie jullie er lopen.
    Heel veel Liefde en Licht en sterkte, liefs Marijke

• 11 Februari 2013 - 22:21

Caroline:

Hallo Guy, Gerrie en de rest van de familie,
    Ik ben blij te lezen dat jullie na allerlei obstakels gedurende de reis goed zijn aangekomen. Het is een fantastisch weerzien, dat spat van de foto's af. En wat kun je leuk schrijven Guy, ik beleef het helemaal mee alsof ik naar een film zit te kijken. Ontzettend jammer dat het slecht gaat met je opa, maar het moet ondanks alles een geruststelling zijn dat hij in goede handen is en dat hij niet alleen is. Allemaal veel sterkte gewenst.
    Heel veel groetjes uit koud, winderig Weert. Caroline

• 12 Februari 2013 - 23:26

Bas, Kiki En Kids:

Lieve Guy en familie,

Ik zit net de prachtige verhalen te lezen
    en foto's te bekijken. Je kan idd heel leuk
    schrijven, Guy. Het is heel aandoenlijk jullie ervaringen
    te lezen. Met de foto's erbij waan ik mezelf
    bijna in Haïti.

Wat een prachtige ervaring weer. Super,
    geniet ervan.

Ik schrok alleen wel van het
    bericht van opa. Wat verschrikkelijk
    dat het zo slecht met hem gaat.
    Heel veel sterkte.
    Fijn dat Diyou en Noëlle bij hem