Dag 5 - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Guy en Maniela Thuijl - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Guy

Blijf op de hoogte en volg Guy en Maniela

18 Februari 2015 | Haïti, Port-au-Prince

Vanmorgen was iedereen weer om 6 uur opgestaan en zaten we gezellig om half 8 aan de tafel voor ontbijt. Het ontbijt is heerlijk hier, alles is vers en smaakt allemaal erg goed. Na het eten moest ik weer de saaie uithangen en gaan leren terwijl iedereen gezellig met een drankje aan het zwembad zat. Opeens werd ik geroepen door Mirlinska, omdat een nichtje van me op bezoek kwam. Mijn nichtje heet yolasmie. Ze komt ook uit croix de bouquets (Port-au-Prince) In de middag kwamen Maniela’s moeder (Rose-Andre), zusje en een vriendin van Rose-Andre op bezoek. Maniela zegt iedere dag weer: ‘Elena haaibaai!’ Hier zijn we het allemaal mee eens, want Elena pakt vaak het speelgoed van François af en geeft dit dan ook niet terug aan François. François kijkt dan bedroefd. François is heel erg veranderd vergeleken met vorig jaar, want vorig was het nog een jongen van de straat. Als François een kamer binnen wil klopt hij eerst. Mijn Familie heeft hem goede manieren geleerd. Het enige dat we niet uit hem krijgen is dat hij tegen papa zegt: ‘kalekop en/of apekop’. maar daar kan papa wel mee lachen want Maniela zegt dat toch dagelijks dus is hij dat wel gewend. Toen Mijn Nichtje en de Familie van Maniela weg was ging mijn familie gezellig zingen en Maniela begon uitbundig mee te zingen. Diyou heeft mij nog proberen te leren dansen, maar het verbaasd niemand zeker iets dat het dansen niet zo goed ging. Diyou had gelukkig nog mama en Kelly als danspartners. Na al het dansen en zingen hadden we honger gekregen en werden we toevallig geroepen voor het avond eten. Na het avond eten was het weer tijd voor ons dagelijks ritueel genaamd …………….Skip Bo. Natuurlijk heb ik gewonnen want ik ben dan ook gewoon super goed in Skip Bo. Het was vandaag een leuke dag vooral en we kijken allemaal uit naar vrijdag want dan gaan we naar het strand.

Ik maak de verslagen van vandaag en morgen omdat Diyou en Kelly twee snipper dagen hebben genomen en lekker aan het uitrusten zijn van gister.

  • 19 Februari 2015 - 21:19

    Frans & Mia Robben!!:

    super leuk verhaal Guy

  • 19 Februari 2015 - 22:01

    Mons En Diny:

    Goed zo Guy! Gun die dames hun verdiende rust. Bovendien ben je een prima verslaggever. Mag je, denk ik, vaker doen!!!
    Groetjes voor allemaal.
    Mons en Diny

  • 19 Februari 2015 - 22:21

    Marijke Zaalberg:

    Leuk geschreven Guy, dat was een lekkere luie dag. Jammer dat je zo veel moet studeren, maar ja, het hoort er bij. Geniet aan het strand morgen, vraag of er geen kwallen of andere "rottige" beestjes in het water zijn op dit moment. Soms is dat heel vervelend en geeft het veel jeuk of pijn. Wanneer gaat jullie vliegtuig? Ik weet niet zeker of ik nog tijd heb om langs te komen, het lijkt me wel erg gezellig jullie even te zien.Veel plezier! Marijke. www.StichtingNaarSchoolinHaiti.nl

  • 19 Februari 2015 - 22:24

    Anita Geuze:

    fijn dat jullie het naar je zin hebben...tja alleen dat leren Guy...petje af voor je!!

  • 19 Februari 2015 - 22:26

    Ilse:

    Super leuk die foto's, groetjes aan iedereen x

  • 20 Februari 2015 - 09:38

    Karin Wallrafen:

    Hoi familie. Ik heb er even over gedaan eer ik op jullie site was. Ik had zoiets nog nooit gezien. Wat leuk. Ik heb vol enthousiasme jullie verhalen gelezen. Ik heb het ook tegen Ingrid gezegd dat het heel leuk is om jullie verhalen te lezen. Wat leuk om de mensen rond jullie te zien. Geniet van jullie laatste dagen en kom vooral weer goed thuis. Groetjes voor allemaal. Karin (pgbmoving)

  • 20 Februari 2015 - 12:24

    Harriët :

    Hoi Guy, wat een goed verslag!! En op de foto's zie ik dat het klopt met wat je schrijft: iedereen heeft het naar de zin, de sfeer is relaxed en allemaal blij om elkaar te zien. Zo geweldig dat dit kan bij jullie!!! Veel adoptieouders en kinderen zullen daar jaloers op zijn, want het gaat vaak ook heel anders!!!
    Geniet en de groeten aan allemaal!!

  • 20 Februari 2015 - 13:06

    Agnes:

    Hallo Guy, wat kun jij gezellig verslag doen van jullie belevenissen. Inderdaad jammer dat je "de saaie" uit moet hangen, omdat je moet leren. Knap hoor, dat je het wel doet!
    Ik wens jullie allen nog een heel fijne tijd daar en een goede en veilige terugreis.
    Liefs, Agnes

  • 20 Februari 2015 - 16:31

    Wies Verheijden:

    Jongens wat is dit toch geweldig ,als ik deze foto,s zie,wat jullie allemaal doen .Ik heb er bijna geen woorden voor,maar vind jullie prachtige mensen ,wat jullie hier mee bereiken.

  • 24 Februari 2015 - 20:30

    Twan En Jacobs:

    Guy wat mooi dat je de dames eventjes laat uitrusten.En je hebt een mooi verslag gedaan.
    Jullie hebben het wel naar je zin , is ook goed , ziet er gezellig uit.
    Het is niet te geloven wat jullie allemaal doen.Geniet nog van de dagen die komen gaan.

  • 25 Februari 2015 - 15:42

    Caroline:

    Ik doe mijn petje heel diep af voor jou, Guy! Wat goed dat je ondanks alle gezelligheid en plezier toch iedere dag 'saai' gestudeerd hebt en daarbij ook nog tijd hebt gevonden om dit leuke verslag te schrijven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Haïti, Port-au-Prince

Familie reis Haiti 2015

Vanaf nu kunnen jullie weer onze familiereis naar Haiti volgen via deze site. Inmiddels zijn wij (Gerrie, Diyou en Kelly) een Project gestart nadat we vorig jaar Francois op straat hebben gevonden. Ons project, “Project Francois” is een onderdeel van Stichting Naar School in Haiti. Dit jaar zullen we dus ook voor het eerst de kinderen gaan bezoeken die zijn opgenomen in ons Project die vanaf 2014 naar school kunnen gaan.

Een weekje voordat we zouden vertrekken kregen we te horen dat de moeder van Guy en zijn jongste broer (Joanner) een ernstig ongeluk hebben gehad. Joanner heeft een aantal dagen bewusteloos in het ziekenhuis gelegen en heeft erg veel wonden. We waren erg geschrokken van dit nieuws en wilden natuurlijk zo snel mogelijk naar ze toe. We wisten niet precies hoe zijn toestand was en de dokters hadden het over een hersenbeschadiging. We wisten ons geen raad en konden alleen maar hopen dat zijn situatie verbeterde. Guys moeder was een van de weinige die niet gewond was. Na 2 dagen moest Joanner alweer plek maken in het ziekenhuis voor een ander. Hij werd in deze toestand naar huis gestuurd. Heel normaal in Haiti.
Momenteel verblijft hij bij zijn tante die verpleegster is. Zij verzorgt hem goed en geeft hem medicijnen.
Het gaat gelukkig iets beter met hem. Hij heeft geen hersenbeschadiging maar weten niet wat voor gevolgen het heeft voor de toekomst. Naast de pijn die Joanner heeft aan al zijn wonden heeft hij ook erg veel hoofdpijn en pijn in zijn nek.

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2015

Dag van afscheid nemen

21 Februari 2015

Dag 8 en 9

19 Februari 2015

Dag 6 en 7

18 Februari 2015

Dag 5

17 Februari 2015

Dag 3 en 4
Guy en Maniela

Actief sinds 25 Feb. 2011
Verslag gelezen: 618
Totaal aantal bezoekers 90724

Voorgaande reizen:

13 Februari 2015 - 24 Februari 2015

Familie reis Haiti 2015

28 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Familie reis Haiti 2014

07 Februari 2013 - 16 Februari 2013

Familie bezoek Haiti 2013

06 Maart 2011 - 15 Maart 2011

Rootsreis

Landen bezocht: